به گزارش «ایبِنا» از فایننشال پست، کمیته سیاست مالی بانک مرکزی انگلیس پس از برگزاری یک نشست اعلام کرد که اقتصاد بریتانیا هم‌اکنون به شدت سیر نزولی پیدا کرده و بهای طیف وسیعی از دارایی‌های مالی این کشور به شکلی چشمگیر ریزش کرده است.  این کمیته در نهایت به این نتیجه رسید که بانک مرکزی انگلیس باید روز هفتم ماه مه علاوه بر گزارش موقت ثبات مالی، گزارش سیاست پولی مدون خود را منتشر کند. چنین ارزیابی به‌طور معمول دو بار در سال انجام می‌شود و این در حالی است که موعد چک‌آپ بعدی جولای سال جاری سر می‌رسد.

بانک مرکزی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تحولات چشمگیر هفته‌های اخیر، کمیته سیاست مالی تصمیم گرفت تا روال معمول خود را با یک گزارش ثبات مالی دیگر، تکمیل کند. این بانک اعلام کرد که اقتصاد بریتانیا احتمالا در مقایسه با آزمون استرسی که بانک‌ها پیش‌تر پشت سر گذاشته‌اند، به شکلی چشمگیرتر در رکود فرو خواهد رفت اگرچه احیای آن نیز با سرعتی بیشتر انجام خواهد گرفت.

فعالیت اقتصادی همین حالا نیز به شدت کاهش یافته و سطوح بی‌سابقه‌ای از نشست را تجربه کرده است و اقتصاددانان انتظار دارند که رشد اقتصادی بریتانیا در سه ماه دوم سال جاری دست‌کم ۱۰درصد ریزش کند. بانک مرکزی انگلیس در ادامه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا همچون بحران مالی یک دهه پیش، به هسته نظام بانکی بریتانیا آسیب نزده است. در ادامه بیانیه این نهاد آمده است: بانک‌های بزرگ بریتانیا در آزمون‌های استرس متعدد، توانایی خود را در مهار شوک‌های بسیار شدید بازار با استفاده از سپر سرمایه نشان داده‌اند. در گزارش ثبات مالی ماه آینده بانک مرکزی انگلیس، اقدامات بی‌سابقه این نهاد و دولت بریتانیا در راستای کمک به اقتصاد بیمار این کشور لحاظ خواهد شد.