جوردن تنها رئیس بانک مرکزی در جهان نیست که نسبت به نادیده گرفتن ارزهای دیجیتالی هشدار می‌دهد. وی افزود: تا زمانی که قیمت‌ها، دستمزدها و نرخ وام بر حسب فرانک سوئیس باشد، بانک مرکزی می‌تواند با استفاده از ابزارهایش آنها را مدیریت کند اما اگر ارزهای دیگری وارد چرخه پولی شوند که از کنترل ما خارج باشند، توانایی ما کاسته خواهد شد. پیش‌تر یویس مرش، یکی از اعضای هیات‌مدیره بانک مرکزی گفته بود که در صورت مقبولیت گسترده لیبرا در مبادلات اروپایی، توانایی بانک مرکزی اروپایی برای سیاست‌گذاری پولی مورد تهدید واقع خواهد شد. مرش افزود که بسته به میزان مقبولیت لیبرا، این ارز می‌تواند روی مکانیزم پولی موثر واقع شود و نقش یورو را به‌عنوان ارزی واحد و جهانی به چالش بکشد. رئیس بانک مرکزی سوئیس در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تا زمانی‌که ارزهای دیجیتالی نتوانند به‌عنوان وسیله‌ای امن و قابل‌نظارت برای حفظ ارزش درآیند، نباید به‌طور گسترده وارد چرخه مبادلات شوند؛ چراکه اصرار توسعه‌دهندگان به مخفی ماندن هویت استفاده‌کنندگان این ارزها، آنها را به ارزی محبوب برای پولشویی و تامین مالی تروریسم تبدیل کرده است.

آن‌طور که مسوولان شرکت فیس‌بوک وعده داده‌اند، ارزش لیبرا به سبدی از ارزهای مهم جهانی شامل دلار، پوند، یورو و ین متصل خواهد شد. پیش‌تر مقامات بانک مرکزی آمریکا و وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرده بودند که نسبت به استفاده از لیبرا در امور مجرمانه نگرانی‌های جدی دارند. در آخرین تحولات دولت چین نیز اعلام کرده است ارز دیجیتالی این کشور مشابه ارز دیجیتالی فیس‌بوک خواهد بود.  به گزارش «ایسنا» به نقل از رویترز، یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی چین گفته است که ارز دیجیتالی جدید این کشور که به‌زودی رونمایی خواهد شد، مشابه ارز دیجیتالی فیس‌بوک موسوم به «لیبرا» خواهد بود و قرار است در مرحله اولیه برای پرداخت در نرم‌افزارهایی نظیر «وی‌چت» و «علی‌پی» مورد استفاده قرار گیرد.

مو چونگ چون، معاون پرداخت‌های رئیس بانک مرکزی چین گفته است که توسعه این ارز باعث محافظت از امنیت ارزی چین در برابر کشورهای بیگانه خواهد شد. وی در یادداشتی اینترنتی نوشت: چرا اصرار به توسعه چنین پلت‌فرمی داریم آن‌هم زمانی که پرداخت اینترنتی این قدر گسترش یافته است؟ چون که می‌خواهیم از امنیت سیستم پولی خود و قانون‌مند بودن تراکنش‌ها مطمئن شویم. بانک مرکزی چین از سال ۲۰۱۴ تاکنون در حال تحقیق برای راه‌اندازی ارز دیجیتالی خود است تا جایگزین بخشی از روش‌های سنتی پرداخت پول شود. آقای چون ماه گذشته گفته بود که ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین در مراحل پایانی راه‌اندازی خود قرار دارد و مجله فوربس نیز به نقل از منابع آگاه خود گزارش کرده بود که چین یازدهم نوامبر امسال از این ارز رونمایی خواهد کرد.