براساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حجم واردات در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر ۱۱۵۵۲ هزار تن بوده که براساس آن ۱۵ هزار و ۱۷۹ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

بدهی ارزی دولت

همچنین آمار صادرات در ۴ ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که ۳۳۸۲۱ هزار تن کالا به کشور‌های مختلف جهان صادر شد که براساس آن ۱۳ هزار و ۵۸۶ میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

لازم به ذکر است که واردات کالا به کشور در ماه اردیبهشت سال جاری با ارزش ۴ هزار و ۸۳۲ میلیون دلار و صادرات کالا در همین ماه با رقم ۴ هزار و ۵۴ میلیون دلار بیشترین مبادله کالا در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۷ را به خود اختصاص داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار بدهی‌های خارجی کشور در پایان تیرماه سال جاری براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در کوتاه مدت رقم ۳ هزار و ۹۴۶ میلیون دلار و در دوره میان مدت و بلندمدت رقم ۶ هزار و ۷۲۱ میلیون دلار بوده است.

طراز صادرات و واردات

لازم به ذکر است که رقم کل بدهی‌های دولت در تیر ماه سال جاری رقم ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار بوده است.گفتنی است متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی ۴۲ هزار و ۹۶۴ ریال به ثبت رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.