متوسط نرخ تورم فرانسه در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳۶/ ۴درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۸ با ۸/ ۱۸درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به ژوئیه ۲۰۰۹ با منفی ۷/ ۰درصد بوده است. همچنین به گفته مرکز آمار فرانسه، رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم سال با ۱/ ۰درصد افزایش نسبت به دوره قبل به ۳/ ۰درصد رسیده است. تورم در دیگر کشور فرانسوی زبان اروپا یعنی بلژیک نیز کاهشی بوده است و متوسط نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اوت با ۱/ ۰درصد کاهش نسبت به رقم مدت مشابه ماه گذشته به ۳/ ۱درصد رسیده است. این نرخ تورم که پایین‌ترین تورم ثبت شده در بلژیک طی چهار سال اخیر نیز محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش تورم لوازم منزل از ۹/ ۰درصد در ماه جولای به ۵/ ۰درصد در ماه آگوست) و تورم حمل و نقل از ۳/ ۱درصد به ۷/ ۰درصد) بوده است.

  افزایش آرام بیکاری در آلمان

به گزارش آسوشیتدپرس، نرخ بیکاری تعدیل‌یافته آلمان تا پایان دوازده ماه منتهی به آگوست با ۱/ ۰درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۱/ ۵درصد افزایش یافت تا مشکلات بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا بیش از پیش تشدید شود. وزارت کار آلمان در گزارشی اعلام کرد که ۳/ ۲میلیون نفر بیکار در این کشور ثبت شده‌اند که ۴۴ هزار نفر بیشتر از تعداد بیکاران در ماه جولای است.اقتصاد آلمان در سه ماه دوم سال وارد رشد منفی و ۱/ ۰درصد کوچک‌تر شد. این نگرانی وجود دارد که با توجه به در پیش بودن مساله برگزیت و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، اقتصاد آلمان بیش از پیش تحت شرایط وخیم خارجی قرار گیرد.متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۵۵/ ۵درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰ با ۵/ ۱۱درصد و کمترین رقم ثبت‌شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۴/ ۰درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری در همسایه شمالی آلمان یعنی دانمارک بدون تغییر باقی ماند. طبق اعلام تردینگ اکونومیکس، متوسط نرخ بیکاری این کشور در دوازده ماه منتهی به جولای مانند ماه ژوئن در سطح ۸/ ۳درصد باقی ماند. این نرخ بیکاری هنوز بالاترین نرخ ثبت شده در این کشور شمالی اروپا از نوامبر سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود.