تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از روند هفتگی طلا نشان می‌دهد ادامه جنگ تجاری بین آمریکا و چین و سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا موجب افزایش قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد. تحلیلگران اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی شرکت‌کننده در نظرسنجی این هفته بر این باورند که ادامه جنگ تجاری بین آمریکا و چین و اعمال تعرفه‌های تجاری جدید دو کشور علیه یکدیگر از یکسو و سیاست‌های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در روزهای آینده نیز افزایش یابد.

در نظرسنجی این هفته ۱۵ تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کردند که ۱۰ نفر معادل ۶۷ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا طی هفته آینده افزایش خواهد یافت. ۴ نفر معادل ۲۷ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییری نخواهد داشت و یک نفر معادل ۶ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده است. در نظرسنجی آنلاین نیز ۸۶۶ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۵۲۴ نفر معادل ۵۴‌درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبه‌رو خواهد شد. ۱۸۳ نفر معادل ۲۵ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده‌اند و ۱۵۹ نفر معادل ۲۱ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

 چرا سرمایه‌گذاران خوشبین شدند؟

ادامه سیاست‌های انبساطی فدرال‌رزرو به سرمایه‌گذاران در بازار طلا خوش‌بینی داده است و افزایش قیمت طلا را در کوتاه‌مدت برای آنها محتمل می‌کند.اگرچه از صحبت‌های رئیس‌ فدرال‌رزرو نمی‌توان نشانه‌ای مبنی بر ادامه کاهش نرخ بهره یافت، با این حال ادامه و تشدید جنگ تجاری میان چین و آمریکا برای رشد قیمت طلا کافی خواهد بود. به‌رغم آنکه طی هفته‎های آینده روند صعودی قیمت طلا آهسته‌تر خواهد بود، با این حال هنوز برخی از فروشندگان به آستانه مورد نظر خود برای فروش نرسیده‌اند.هرگونه کاهش قیمت طلا موقتی خواهد بود؛ چرا که به احتمال زیاد تا پیش از پایان سال شاهد سیاست‌‌های انبساطی فدرال‌رزرو خواهیم بود و بازار طلا این موضوع را به خوبی تشخیص می‌دهد.

13 (3)

13 (2)