هم‌جهت با افزایش بهای دلار، سکه تمام‌بهار آزادی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به بهای ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید. برخی از بازیگران حاضر در بازار عنوان می‌کردند که پس از ساعت ۴ بعدازظهر نرخ‌های کمی بالاتر نیز برای سکه و دلار به ثبت رسید،مخصوصا پس از آنکه عدم تمدید معافیت‌های نفتی رسما اعلام شد.  

از نظر فعالان، آنچه بازار را از رخوت دو روز کاری انتهایی فروردین‌ماه درآورد، اعلام خبر احتمال عدم‌تمدید معافیت‌های نفتی ایران بود. به گزارش «ایسنا» یک منبع آگاه به رویترز اظهار کرد که آمریکا آماده می‌شد اعلام کند خریداران فعلی نفت ایران دیگر معافیتی دریافت نخواهند کرد. بازار جهانی نفت این خبر را جدی گرفت و قیمت طلای سیاه تا ۷۴ دلار رشد کرد. با این حال بازار ارز و سکه داخلی با اینکه از رخوت و کم‌نوسانی خارج شد؛ ولی با احتیاط نسبت به خبر یاد شده واکنش نشان داد؛ به‌طوری‌که قیمت دلار حتی تا ساعت ۴بعدازظهر نتوانست از مرز ۱۴ هزار تومانی عبور کند. پیش‌تر دلار در واکنش به اعلام تروریستی شناخته شدن سپاه از سوی آمریکا به راحتی در یک واکنش هیجانی از مرز یاد شده عبور کرده بود. ولی دیروز معامله‌گران در واکنش به اعلام عدم‌تمدید معافیت‌های نفتی ایران با احتیاط بیشتری عمل کردند.

 به گفته برخی فعالان، نوسان‌گیران نگران آن بودند که در صورتی که قیمت از مرز مقاومتی عبور کند، با افزایش شدید فروش بازارساز مواجه شود. با این حال، بیشتر بازیگران با تجربه بازار باور داشتند، فعالان بازار داخلی چندان خبر رسانه‌های بیگانه را جدی نگرفته بودند و از آنجا که تقاضای زیادی وارد بازار نشده بود، نوسان‌گیران نیز نمی‌توانستند با جوسازی پیرامون خبر نفتی نوسانات قیمتی را شدت بخشند.در این میان، آنچه دیروز به‌عنوان یک محرک قیمتی عمل کرد، افزایش نرخ حواله درهم بود و نرخ حواله درهم دیروز از مرز ۳  هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد و انتظارات معامله‌گران بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد. به‌طور سنتی نرخ حواله درهم یک متغیر پیش‌نگر برای معامله‌گران بازار داخلی است که جهت نوسانات قیمت آن، سمت بهای دلار را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

با این حال، برخی دیگر از فعالان باور دارند، معامله‌گران به‌دنبال آن هستند که پله پله و با آرامش بیشتری قیمت دلار را بالا ببرند که از ضررهای مقطعی در امان بمانند. از نظر آنها، معامله‌گران  قصد دارند، به‌گونه‌ای قیمت با افزایش مواجه شود که به سرعت تغییر مسیر ندهد. این در حالی است که عده دیگری باور دارند، بازار سال پیش با تقاضای زیادی مواجه شد و به همین دلیل، در سال جدید میزان تقاضا بسیار پایین‌تر از سال قبل است. دسته اخیر باور دارند، تا زمانی که در سمت عرضه اختلال خاصی رخ ندهد، احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد کم است. این عده باور دارند، برداشتن دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز سمت عرضه بازارساز را تقویت می‌کند. گروه دیگری نیز باور دارند، افزایش قیمت بنزین تا حدی دست دولت را برای عدم‌استقراض از بانک مرکزی باز نگه می‌دارد. به این ترتیب، می‌توان گفت معامله‌گران بازار ارز گرفتار یک تناقض انتظاری هستند. آنچه در حال حاضر مشخص است، بازار در سال ۹۸ نوسانات نسبتا متعادلی را تجربه کرده است و مانند سال ۹۷، قیمت به‌واسطه افزایش قیمت‌های پیاپی گم نشده است. عده‌ای از فعالان، باور دارند، در سال‌جاری در ابتدا دیگر بازارها سعی خواهند کرد خود را با بازار دلار هماهنگ کنند. در واقع این دسته باور دارند تقاضا در ابتدای سال در بازارهای دیگر نسبت به بازار دلار بالاتر است. روز گذشته همسو با رشد دلار، قیمت سکه نیز بالا رفت. برخی از معامله‌گران باور داشتند، خروج اونس از مسیر کاهشی نیز در رشد فلز گرانبهای داخلی اثر داشت.