مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بیان این پیشنهاد که مجمع خیرین می‌تواند مسوولیت خزانه‌داری بیمارستان‌ها و خیریه‌ها را بر عهده بانک بگذارد، گفت: این بانک در حوزه‌های مسوولیت اجتماعی پر رنگ عمل کرده واز بودجه تبلیغاتی برای امور خیر استفاده کرده است. وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زلزله کرمانشاه تا به حال حدود سه هزار وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده و هزینه ساخت سه خانه بهداشت و مدرسه روستایی را تقبل کرده است. اکبری گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۳۳ هزار بسته آموزشی و بهداشتی در ۱۰ استان کم‌برخوردار توزیع کرده است.

موضوع تفاهم‌نامه بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران  مجمع خیرین سلامت تهران و شمیرانات شامل همکاری و مساعدت طرفین در زمینه‌های توسعه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی؛ مجمع خیرین سلامت؛ طبق ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک قرض‌‎الحسنه مهر ایران، معرفی موسسات خیریه بیمارستان‌ها و ایجاد بستر لازم به منظور معرفی باشگاه خیرین بانک و خدمات آن در همایش‌های مربوط به حوزه خیرین مجمع خیرین سلامت تهران و شمیرانات است.

معرفی خدمات بانک در حوزه خیرین به افراد و موسسات خیریه در سراسر کشور در حوزه سلامت جهت عضویت در باشگاه خیرین بانک، افتتاح حساب و تمرکز فعالیت‌های مالی به‌منظور بهره‌مندی از خدمات باشگاه خیرین، برگزاری جلسات مشترک با حضور خیرین معرفی شده از سوی مجمع خیرین سلامت تهران و شمیرانات به‌منظور شناسایی نیازمندی‌های خیرین کشور و توافق نسبت به انجام مسوولیت‌های اجتماعی سازمانی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است. همچنین سازماندهی و هم‌افزایی توان مالی خیرین کشور در قالب باشگاه خیرین، فراهم‌سازی بسترهای تبلیغاتی مشترک و انجام امور فرهنگی در زمینه بسط و آموزش فرهنگ قرض‌الحسنه و فعالیت در زمینه امور خیریه در حوزه بهداشت و درمان در سایت، مجلات، رسانه‌های محیطی، رسانه‌های مجازی و مکتوب طرفین پس از برگزاری جلسات کارشناسی و همکاری در زمینه برگزاری همایش‌های خیرین و نشست‌های مشترک با حضور خیرین و موسسات خیریه در زمان‌های مورد توافق طرفین از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.