دقیقا می‌‌‌دانم چه می‌‌‌خواهم

برند پوشاک اسکیمز، با هم‌‌‌بنیان‌گذاری کیم کارداشیان، در عرض پنج‌سال از یک کسب‌وکار آنلاین که مستقیما محصولات را در دسترس مصرف‌کننده قرار می‌‌‌داد به یک کمپانی کامل پوشاک تبدیل شد. کارداشیان دوست دارد اسکیمز را یک راه‌حل برای پوشیدن خطاب کند. ارزش بازاری اسکیمز به بیشتر از ۴میلیارد دلار رسیده و جایگاه خود را در جامعه و صنعت پوشاک تثبیت کرده است.  همکاری با NBA و کاروان المپیک آمریکا، کارزارهای ده‌‌‌ها نفر از سلبریتی‌‌‌ها، شرکت در جشنواره‌‌‌های متعدد در پاریس، لس‌آنجلس و دبی و نیز همکاری با فندی و سواروسکی، از نام‌آشناترین برندهای صنعت مد و فشن، جایگاه اسکیمز را بیشتر از حد تصور تثبیت کرده است. اسکیمز امروزه انواع پوشاک را تولید می‌کند. یک نقطه‌عطف برای این برند، استفاده از برخی پارچه‌‌‌های انحصاری است که حق اختراع و تولید آنها را دارد؛ از جمله یک پارچه نایلونی به نام «Fits Everybody» که می‌‌‌تواند تا دوبرابر اندازه اصلی خود کشیده شود. اکثر محصولات در طیف متنوعی از سایز و فرم ارائه می‌‌‌شوند.

 محصولات جدید اسکیمز تقریبا هر هفته به بازار معرفی می‌‌‌شوند و توجه خبرگزاری‌‌‌ها و شبکه‌‌‌های اجتماعی را به خود جلب می‌کنند.  جاد کرین، مدیر خرید سلفریج، که اولین فروشگاه خرید حضوری اسکیمز در خارج از ایالات‌متحده را در سال ۲۰۲۳ افتتاح کرد، می‌‌‌گوید: «اسکیمز نگاه ما به پوشاک را، چه به‌‌‌عنوان مصرف‌کننده و چه به‌عنوان خرده‌‌‌فروش، تغییر داده است. محصولات اسکیمز نیاز مشتریان به نوآوری‌‌‌های هوشمندانه، خلاقیت‌‌‌های غیر‌قابل پیش‌بینی، ترکیب مواد اولیه پاسخ‌‌‌دهنده و به‌روز بودن مطابق فرهنگ جامعه را رفع می‌کند.» مسیر این رشد سریع، با درآمدهای سرسام‌‌‌آور امکان‌‌‌پذیر شده است. اسکیمز با درآمد ۷۱۳میلیون دلار در سال ۲۰۲۳، ۴۵‌درصد بیشتر از ۲۰۲۲ که درآمد آن سال نیز ۸۰‌درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ ثبت شده بود، رکوردی استثنایی به جا گذاشت.

اگر در رسانه‌‌‌های اجتماعی فعال باشید یا بیننده برنامه‌‌‌های تلویزیونی هستید احتمالا کیم کارداشیان را می‌‌‌شناسید یا درباره او نظری دارید. اما اعداد و ارقام اسکیمز نیز به‌خوبی نشان می‌دهد که او به‌طور مشخص می‌‌‌تواند پیکان هر کسب‌وکاری را به رشد و توسعه درآمد هدایت کند. نیک براون، یکی از بنیان‌گذاران شرکت Imaginary Ventures که سال گذشته در سرمایه‌گذاری حدود ۳۳۰میلیون دلاری سری C شرکت کرد و اسکیمز را به ارزش فعلی‌اش رساند، معتقد است: «تاثیر کیم غیرقابل انکار است. او چیزی بیشتر از چهره -  برند است. او یک کارآفرین واقعی است. من او را در میان یک‌درصد از بنیان‌گذارانی قرار می‌‌‌دهم که افتخار همکاری با آنها را داشته‌‌‌ام.»

به همان اندازه که ارزش‌‌‌گذاری‌‌‌های مرسوم مهم و تاثیرگذار است، نمایش منحصربه‌فرد اسکیمز در مسیر رسیدن به این رشد و توسعه قابل‌توجه است. اسکیمز با رویکرد پیشرو در بازار برای همکاری‌‌‌ها، کمپین‌‌‌ها و استعدادیابی‌‌‌ها همیشه یک قدم جلوتر است. کارداشیان از شهرت خود استفاده کرده است (دنبال‌‌‌کننده‌‌‌های صفحه اینستاگرام او -۳۶۰میلیون نفر- بیش از پنج‌برابر جمعیت بریتانیا است) تا برندش را به برندی تبدیل کند که همه سوپراستارهای دیگر می‌‌‌خواهند در آن نقش داشته باشند. اسکیمز زرق و برق را با طیف گسترده‌ای از انواع بدن، نژاد و فرم‌‌‌ اندام نشان می‌دهد. این فراگیری تا حدی از تجربه خود کارداشیان نشات می‌گیرد. 

بیکرافت که از روزهای اولیه این برند با کارداشیان کار کرده است، می‌‌‌گوید: «خلاقیت در مورد کیم همیشه راهگشا بوده است. به یاد دارم که در جوانی، او خودش با هر ابزار روزمره‌‌‌ای که داشت، لباس‌‌‌هایش را به شکل منحصربه‌فردی که دوست داشت، بازطراحی می‌‌‌کرد. حالا هر کسی از لباس‌‌‌های اسکیمز استفاده می‌کند؛ از کلکسیونرهای هنری گرفته تا دوستان فرزند نوجوانم.» اسکیمز که با شتاب‌‌‌دهنده‌‌‌های فرهنگ پاپ (Pop culture) رشد کرده، حالا درگیر شایعات گسترده‌‌‌ای شده است. اگر این شایعات درست باشد، شرکت در برابر اتهام منشأ انتشار مواد مخدر بودن، آسیب‌‌‌های محیط‌زیستی و عدم پرداخت غرامت کارگران قرار می‌گیرد و این برای شرکت‌هایی که بیشتر براساس اعتبار یک فرد مشهور رشد کرده‌‌‌اند، بسیار مهم و حیاتی است. 

کلادیو آرپیزیو از بین (Bain) می‌گوید: «سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان، رویه‌های اخلاقی را برای پایداری برند در اولویت قرار می‌دهند. برای شرکتی که از نفوذ افراد مشهور استفاده می‌کند، همسویی با این ارزش‌ها می‌تواند شهرت آن را افزایش دهد.» او خاطرنشان می‌کند که «اسکیمز ممکن است در گذشته سابقه پایداری قوی نداشته باشد، اما مشارکت‌‌‌های اخیر برای رسیدگی به این موضوع امیدوارکننده است.» هنگامی که از کارداشیان در مورد ابتکارات پایداری سوال می‌شود، مودبانه اما قاطعانه از بحث در مورد موضوع خودداری می‌کند و در عوض به گرید ارجاع می‌دهد. گرید، یکی از سه هم‌‌‌بنیان‌گذار اسکیمز می‌‌‌گوید: «این بسیار ذهنی است و چیزی نیست که به‌تنهایی سعی در کشف آن داشته باشیم.

 شرکای ESG اسکیمز عبارتند از: سوپر سیرکل، یک پلتفرم لجستیک که بازیافت را ردیابی می‌کند و به زنجیره بازیافت شتاب می‌دهد و واترشد که میزان انتشار کربن را به‌منظور کاهش آن اندازه‌‌‌گیری می‌کند (تعهد این برند کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای تا ۴۲‌درصد تا سال ۲۰۳۰ است) و آنها به این نیازها پاسخ می‌دهند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی اعتباربخشی کامل کارگران با انجمن کار منصفانه است که در حال حاضر  عضو آن است.

kim kardashian copy