محبوبیت رو به گسترش

تقاضای داده‌‌‌های هوش‌مصنوعی

مدیریت داده همچنان دشوارترین وظیفه زیرساخت‌‌‌های مرتبط با هوش‌مصنوعی است. این چالش برای شرکت‌های هوش‌مصنوعی اشکال مختلفی دارد. برخی به داده‌‌‌های خاص‌تری نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر در نگهداری و سازماندهی داده‌‌‌هایی که از پیش در اختیارشان بوده است، مشکل دارند. نهادهای بین‌المللی بزرگی مانند اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده و چین همگی محدودیت‌هایی در مورد ذخیره‌‌‌سازی داده‌‌‌ها در خارج از مرزهای خود دارند. این بدنه‌‌‌ها با هم چالش‌‌‌های قابل‌توجهی را برای شرکت‌های هوش‌مصنوعی تشنه داده ایجاد می‌کنند. هوش‌مصنوعی می‌‌‌تواند رشد بهره‌‌‌وری را افزایش دهد؛ هم از نظر بهره‌‌‌وری و هم در تغییرات نیروی کار.

ایالات‌متحده احتمالا به‌شدت تحت‌تاثیر پذیرش هوش‌مصنوعی قرار خواهد گرفت. این تاثیر نباید صرفا منفی باشد. چرخش نیروی کار، اگر به‌درستی انجام شود، می‌‌‌تواند به‌سرعت کارگران را به سمت صنایع مولدتر و دارای ارزش‌افزوده‌‌‌ بیشتر به جای صنایع دستی ساده سوق دهد. به‌‌‌نوبه خود، این تغییرات صنعتی به اقتصاد مولدتر منجر خواهد شد. در واقع، هوش‌مصنوعی می‌‌‌تواند رشد بهره‌‌‌وری نیروی کار ایالات‌متحده را در یک‌دوره ۱۰ساله افزایش دهد. البته این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مانند اینکه نسل بعدی هوش‌مصنوعی چقدر قدرتمند است، سختی وظایفی که قادر به انجام آن خواهد بود و تعداد کارگرانی که جابه‌جا شده‌اند.

علاقه روزافزون مردم به هوش‌مصنوعی

از زمان رونمایی هوش‌مصنوعی مولد از سوی شرکت اوپن ای‌‌‌آی، این پدیده بیش از پیش مورد توجه کاربران اینترنت قرار گرفته است. از ژوئن ۲۰۲۴، جست‌وجوهای جهانی برای کلمه کلیدی «هوش‌مصنوعی مولد» نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. داده‌‌‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت عبارات جست‌وجو برای هوش‌مصنوعی مولد از اواسط فوریه تا اوایل مارس ۲۰۲۴ افزایش یافت و در هفته منتهی به ۳مارس به امتیاز ۱۰۰شاخص رسید. علاقه به «هوش‌مصنوعی مولد» اغلب با جست‌وجوهای چت جی‌‌‌چی‌‌‌تی، یک مدل روبات چت هوش‌مصنوعی همزمان است. این چت‌‌‌بات توسط شرکت تحقیقاتی «اوپن ای‌‌‌آی» مستقر در ایالات‌متحده توسعه‌یافته است. چت جی‌‌‌پی‌‌‌تی (ChatGPT) که مخفف  Chat Generative Pre-trained Transformer (چت مبدل و مولد از پیش آموزش‌دیده) است، یک چت‌‌‌بات و سیستم متنی تولیدکننده خودکار با هوش‌مصنوعی است که قادر است پاسخ‌‌‌هایی به صدای انسان بدهد و تعاملات انسان‌‌‌مانند را در صورت درخواست بازتولید کند.