سه مغز اصلی تیم بایدن در مناظرات

بائر در کتاب جدید خود به نام «گشایش: تاملاتی درباره سیاست بدون اخلاق و دموکراسی در بحران» در مورد فرآیند انتخاباتی چهار سال پیش نوشته است، زمانی که کارش حمله و فحاشی به بایدن بود، چرا که قرار بود از این طریق بایدن را برای مواجهه با ترامپ آماده کند. دستیاران بایدن گفته‌اند که بائر این روزها نقش ترامپ را مجددا ایفا می‌کند - اگرچه به دلیل ممنوع بودن افشای اطلاعات در میان شرکت‌کنندگان در  کمپ تمرینات مناظره، بائر از تایید مشارکت خود خودداری کرد.

در جریان گفت‌وگویمان، ما همچنین درباره افکار صریح او درباره تحقیقات رابرت هور درباره بایدن، اینکه چگونه ریاست‌جمهوری به‌شدت نیاز به اصلاح دارد و اینکه وی برای مناظره پنج‌شنبه سی‌ان‌ان آماده است، صحبت کردیم. از او پرسیدم: «به همه بگویید چگونه برای بازی در نقش دونالد ترامپ و آماده‌سازی مناظره بایدن آماده شدید؟» بائر در پاسخ گفت که او نه تنها مقدمات کار را برای مناظره با ترامپ انجام داده است بلکه در بقیه مناظرات هم او نقش اساسی ایفا خواهد کرد.  او برای برنی سندرز و ال‌گور نیز نقش مشابه ایفا کرده بود. در مورد ترامپ اما گفت: «بدون شک ترامپ مهم‌ترین است و باید در بین این همه موارد، از ترامپ شروع کرد. هدف اصلی این جلسات این است که تا جایی که ممکن است، شبیه‌سازی صورت گیرد؛ اینکه آن فرد چگونه است، قرار است چه بحثی کند یا چه استدلالی ارائه کند. در صحنه چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد، همه و همه مورد شبیه‌سازی قرار می‌گیرند.

این به معنای تئاتر بازی کردن نیست. این به معنی ایجاد شرایطی شبیه برنامه زنده نیست اما قرار نیست از جدی بودن کار بکاهد.» بائر بر این باور است که این جلسات آمادگی یا مناظرات ساختگی، صحنه‌ای برای به تصویر کشیدن استدلال‌ها از سوی رقیب است. شما باید در حجم بالایی از مطالب غوطه‌ور شوید و تمامی استدلال‌هایی که ممکن است از سوی رقیب ارائه شود، در نظر بگیرید و برای مواجهه با آن آمادگی داشته باشید.  بائر و تیم او در یکی از جلسات کاملا روی موضوع حساس سقط جنین در آمریکا متمرکز شده‌اند. در جلسات آمادگی تیم بایدن هنوز روی این موضوع کار نشده بود. قرار مهم در این جلسات این است که از اشتباهات تیم خود کاسته و حریف را به اشتباه بیشتر وادارد. بائر می‌گوید در سال ۲۰۲۰ روی این موضوع متمرکز شدند و ترامپ را مجبور کردند اشتباه کند. ترامپ مدام روی این موضوع مانور می‌داد که چه قضات بزرگی را منصوب کرده است و حتی موضوع سقط جنین را به داخل ایالت‌ها خواهد کشاند. همین یک مورد کاملا به ضرر ترامپ تمام شد.

5920557 copy

با سه مغز اصلی بایدن آشنا شوید

جو بایدن گروه متنوعی از مشاوران دارد، اما تعداد کمی از آنها نفوذ سه مرد در حلقه داخلی او را در آخرین مبارزات انتخاباتی‌اش دارند. جو بایدن هر روز چندین بار با مایک دونیلون، مشاور نزدیک خود از دهه 1980 تماس می‌گیرد تا از آخرین نظرسنجی‌ها و سرفصل‌ها مطلع شود. در این روزها او این سوالات را از دو نیلون می‌پرسد: «احساس شما چیست؟ شما چه فکر می‌کنید؟» و سوالاتی از این قبیل. بایدن هفته‌ای یک بار ران کلاین، رئیس دفتر سابق خود، را احضار می‌کند تا با نزدیک شدن به مناظره ریاست‌جمهوری، بهترین حملات علیه دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، را ترتیب دهد.

وقتی بایدن آخر هفته‌ها به ایالت دلاویر می‌رود، به دنبال تد کافمن می‌گردد، یک فرد مورد اعتماد که نماینده روابط رئیس‌جمهور است که بیش از نیم قرن پیش او را به صحنه ملی معرفی کرد. این سه نفر نقش اساسی در پیش‌برد اهداف بایدن در مناظرات را دارند. اما نقش مهم به بائر سپرده شده است که قرار است سوالات و استدلال‌های استخراج‌شده را ایفا کند.  او پیش‌شرط گذاشته است که تعارفات معمول را کنار بگذارند و در جایی که لازم است بر سر رئیس‌جمهور فریاد بزند یا فحاشی کند. این تنش‌ها دوطرفه است و گاه ممکن است حتی نامزد ریاست‌جمهوری مجبور به توهین شود یا اینکه در حین تمرینات از موضوعی عصبانی شود و فریاد بزند.

وظیفه تیم آماده‌سازی چیست؟

برای آماده‌سازی باید یک تیم چابک سازماندهی شود. قوانینی که مورد بحث قرار خواهند گرفت، نظرات موافق و مخالف آنها نیز بررسی می‌شود. از نظر زمانی و به ترتیب اهمیت قوانین در یک جدول بارگذاری شود و سهم هر یک از مباحث مربوط از نظر زمانی مورد بررسی قرار گیرد. این لازمه‌اش «تحقیقات پیشینی» است. یک تیم تحقیق زیر و بم مباحثات مد نظر را بررسی می‌کند. همچنین تیم دیگری هم وجود دارد که برای استدلال‌ها، شواهد و مدارک جمع‌آوری می‌کند. بعد از این مراحل، به فاز تئاتری‌گونه آن می‌رسیم. یک تیم موافق و یک تیم مخالف تشکیل می‌شود. تیم مخالف، پاسخ‌های احتمالی تیم رقیب را در نظر می‌گیرد و تیم موافق را به چالش می‌کشد. مثلا برای تیم بایدن، بائر در تیم مخالف قرار دارد و او استدلال‌های نامزد جمهوری‌خواهان را در این مناظرات ساختگی مطرح خواهد کرد. تیم موافق هم برای استدلال‌های تیم مخالف باید مدارک معتبری در رد آن ارائه دهد. البته کار این تیم تا روز مناظره نیست. پس از اینکه مناظره تمام شد، تیم نامزدها خلاصه‌ای از محتویات مناظره رسمی تهیه می‌کنند تا برای تمرینات بعدی از آن استفاده کنند.