خودروسازهای بزرگ از جمله «فورد»، «دایملر»، «هوندا»، «تویوتا»، «نیسان» و... همگی برنامه‌هایی برای افزایش تولید خودروهای برقی و متوقف کردن تولید خودروهای با موتورهای درون‌سوز دارند. اکثر آنها تا سال ۲۰۳۵ دیگر خودروی بنزینی تولید نمی‌کنند.

از آنجا که موضوع تولید خودروهای برقی به‌تازگی جدی شده، طبیعی است که در بخش‌های مختلف این بازار نقایصی وجود داشته باشد. برای مثال، در چین صدها شرکت تولیدکننده خودروی برقی وجود دارد و تعداد مدل‌هایی که در حال تولید و عرضه به بازار است، بیش از حد زیاد است. این به آن معناست که در آینده، شاهد ادغام‌ها و تمرکز بیشتر در بازار خودروهای برقی خواهیم بود و تغییرات با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد. در واقع، خودروسازها در حال آزمون و خطا هستند و برای کاستن از نقاط ضعف و جلب تعداد بیشتری از مشتری‌ها تلاش می‌کنند.

آینده بازار خودرو به خودروهای برقی تعلق دارد و شرکت‌های بزرگ با درک این واقعیت، در حال تغییر دادن ساختارهای تولید و ایجاد زنجیره‌های تامین برای چنین آینده‌ای هستند. چین، بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی است و پیش‌بینی شده است که این جایگاه برای این کشور حفظ خواهد شد.

در مطالب حاضر، به رقابت چین و اروپا در بازار خودروهای برقی، جایگاه خودروها در فهرست قابل اتکا بودن از نظر مشتری، آمارهای مهم در بازار جهانی خودروهای برقی و میزان سازگاری خودروهای برقی با محیط‌زیست اشاره شده است.