این افراد در حوزه‌های مختلف، از صنایع مالی و سرمایه‌گذاری تا خرده‌فروشی و مد، فعالیت می‌کنند و میزان ثروت اکثر این افراد در سال گذشته، افزایش یافته است. این رشد، عجیب نیست؛ زیرا عملکرد بورس‌های بزرگ در ۱۵ ماه اخیر مثبت بوده است و شاخص‌ها به رکوردهای جدیدی رسیده‌اند. همچنین همه‌گیری کرونا با آنکه برای اکثر جمعیت جهان یک بحران بزرگ بوده، سبب رشد شدید فعالیت برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نظیر آمازون و فیس‌بوک شده است.

یک نکته مهم، این است که رقم ثروت این افراد در فهرست فوربس، تحت تاثیر تحولات بورس‌ها تغییر می‌کند؛ زیرا اکثر این افراد جزو سهامداران بزرگ بورس هستند. تغییراتی که در شرایط اقتصادی جهان پدید می‌آید و گرایش سرمایه‌گذاران به برخی سهام، سبب افت‌وخیز ثروت میلیاردرها می‌شود.

بخش‌های مالی و سرمایه‌گذاری، فناوری و تولید سه بخشی هستند که بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان در آنها مشغول فعالیت هستند. در این میان، عده‌ای از منتقدان به رشد نابرابری‌ها در اقتصاد جهان و میزان پایین مالیاتی که ثروتمندان پرداخت می‌کنند، اشاره کرده‌اند. قدم‌هایی برای منصفانه‌کردن میزان مالیات شرکت‌های بزرگ برداشته شده است. در مطالب حاضر، به دیدگاه مردم آمریکا درباره ثروتمندان، نابرابری‌ها، صنایع میلیاردرساز و برخی از جوان‌ترین میلیاردرهای فهرست فوربس اشاره شده است.