دیدگاه‌های گوناگون درباره علل رشد قیمت‌ها و تفاوت‌هایی که رونق کنونی بازار با رونق سه سال پیش دارد، مطرح شده است. از دید طرفداران سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت‌کوین، این بار حضور سرمایه‌گذاران بزرگ و نهادهای سرمایه‌گذاری زمینه رشد قیمت‌ها را فراهم کرده است و نیز حضور این گروه از سرمایه‌گذاران، از بی‌ثباتی بازار و احتمال سقوط قیمت‌ها می‌کاهد.

سال گذشته میلادی قیمت بیت‌کوین رشدی بسیار اعجاب‌آور داشت و در روزهای اخیر این رشد و رکوردشکنی‌ها ادامه یافته است. همین افزایش قیمت سبب شده گروه‌هایی جدید از سرمایه‌گذاران خرد که قبلا هیچ علاقه‌ای به بازار ارزهای دیجیتال نداشتند، وارد بازار شوند. از دید تحلیلگران، حضور هیجانی سرمایه‌گذاران خرد تبعاتی برای بازار خواهد داشت. ارزش بازار ارزهای دیجیتال هفته پیش از مرز هزار میلیارد دلار گذشته و از این رقم، ۷۰۰ میلیارد دلار به بازار بیت‌کوین تعلق دارد.

تمامی تحلیلگران معتقدند نوسان قیمت‌ها در آینده نیز مثل گذشته بزرگ خواهد بود و بازار بیت‌کوین تا رسیدن به نقطه تعادل فاصله زیادی دارد. به همین دلیل ضروری است علاقه‌مندان به این بازار کاملا با احتیاط رفتار کنند. در مطالب حاضر به دیدگاه‌های مختلف درباره وضعیت بازار ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت‌کوین و افق بازار، پیش‌بینی‌هایی که درباره قیمت‌ها در آینده شده، نظرات منفی درباره بازار و... اشاره شده است.