آن دسته از کسب‌وکارها که از پیش بدهی‌های بزرگی داشته‌اند، سریع‌تر در مسیر اعلام ورشکستگی حرکت کرده‌اند. احتیاط مصرف‌کنندگان در هزینه کردن منابع مالی یک عامل بسیار مهم بوده است. در واقع همه‌گیری بر تمامی بخش‌های اقتصاد اثر گذاشته است و حتی آن دسته از کسب‌وکارها که در فصول خاص، فروش بالا داشتند، حالا وضعیت‌شان مشخص نیست.

آنچه در آینده در حوزه ورشکستگی‌ها رخ خواهد داد به تعداد زیادی از عوامل وابسته است. در آمریکا دولت و کنگره درحال مذاکره برای تصویب بسته دوم حمایتی هستند، زیرا بسته اول به پایان رسیده و اقتصاد همچنان دچار مشکلات بزرگ است. اگر بسته دوم حمایتی حاوی میزان کافی کمک به اشخاص و شرکت‌ها نباشد، شرایط بدتر خواهد شد و موج ورشکستگی‌ها به سونامی تبدیل می‌شود.

در سه ماه دوم سال‌جاری میلادی، تولید ناخالص داخلی آمریکا در مقیاس سالانه حدود ۳۳درصد کاهش یافت و بهبود شرایط چند فصل طول خواهد کشید. آمار و ارقام مربوط به شاخص‌های اقتصادی چندان امیدبخش نیست و نباید این واقعیت را نادیده گرفت که همه‌گیری کرونا در عادات مصرف خانوارها تغییرات پایداری ایجاد کرده است.

در مطالب حاضر به وضعیت کنونی ورشکستگی‌ها در آمریکا، تحولات در آینده، ورشکستگی اشخاص و شرکت‌ها و نیز وضعیت شهرهای آمریکا اشاره شده است.