صمد حسن‌‌‌‌‌‌زاده در نشست هیات‌رئیسه اتاق ایران، روسای اتاق‌ها و کمیسیون‌های تخصصی با رئیس پلیس امنیت اقتصادی، همکاری بخش‌خصوصی و پلیس امنیت اقتصادی را در مسیر تسهیل شرایط کسب‌وکار و تجارت کشور دانست و خواستار تداوم آن شد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز در جمع فعالان اقتصادی با ابراز خرسندی از بر‌‌گزاری این نشست، گفت: اقتصاد، اولویت کشور است و این موضوع هر‌ساله در تعیین شعار سال‌از سوی مقام‌معظم رهبری مورد‌توجه قرار می‌گیرد. دشمنان ایران وارد جنگ ترکیبی با ایران شدند و یک وجه از این ترکیب، همواره اقتصاد بوده‌است. او تصریح کرد: امروز دشمنان ایران مرکز جنگ خود را به وزارت خزانه‌‌‌‌‌‌داری خود منتقل کردند و این اقدام به‌طور کامل استراتژی و راهبرد دشمنان را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور تاکید کرد: باید نگاه نو و جدی در مقابله با شرایط اقتصادی حاکم، پیش بگیریم و خوشبختانه انتخاب درست مردم و حضور رئیس‌‌‌‌‌‌جمهور جدید با حمایت همه‌‌‌‌‌‌جانبه از ایشان، نشان می‌دهد که زمان آن رسیده تا با رویکرد درست نسبت به فعالان اقتصادی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در مسیر تحقق اهداف کشور حرکت کنیم. رحیمی، پلیس امنیت اقتصادی را یک دستگاه ناظر دانست که روی حفظ امنیت حساسیت بالا داشته و باور دارد وظیفه اصلی و اول پلیس، ایجاد امنیت و آرامش در همه شئون زندگی مردم است. او خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی حدود ۵ سال‌است که شکل‌گرفته و در تمام فرآیند کسب‌وکار، تولید، تجارت و... موظف به ایجاد امنیت و آرامش است، بنابراین کار پلیس را نباید با مفاهیمی چون بگیروببند توصیف کرد.

استقرار نظم، انضباط و آرامش هدفی است که از سوی پلیس دنبال می‌شود و برای رسیدن به این امر، اقدامات سلبی ضرورت دارد. سردار رحیمی یادآور شد: پلیس در هرجا که شاهد اختلال باشد ورود می‌کند چون فلسفه شکل‌گیری پلیس همین است؛ برخورد با مجرمان و ایجاد امنیت. به باور رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور، امنیت یک تولید عمومی است و زمانی‌که چرخ تولید، اشتغال و اقتصاد‌ نچرخد، ناامنی، بی‌‌‌‌‌‌نظمی و اختلال به‌وجود می‌آید و در این زمان مسوولیت پلیس، ایجاد امنیت و تعمیم آن به همه ارکان و بخش‌های کشور است. او تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی، اقدامات پیشگیرانه را با حمایت از محیط کسب‌وکار، دنبال می‌کند و در این راستا نباید اجازه دهیم که به خواست دشمنان، واقعیت‌‌‌‌‌‌ها برعکس جلوه کند و مردم، پلیس را دور از خود تصور کنند. هرچه همکاری و همراهی بین بخش‌خصوصی و پلیس امنیت اقتصادی بیشتر شود، رویکردها و نگاه‌ها به هم نزدیک‌تر شده و این‌گونه می‌توانیم در‌برابر چالش‌ها بایستیم.