به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، در این نشست نمایندگان تشکل‌های اقتصادی که اعضای آن در بخش‌های مختلف تولید و تجارت فعال هستند، به بیان مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صادراتی در حوزه گمرکات کشور پرداختند و راهکارهای رفع این مشکلات را با مدیران گمرک ایران به بحث و تبادل‌‌‌‌‌‌نظر گذاشتند.

در این جلسه، دبیرکل اتاق تهران با اشاره به تفاهم‌نامه اتاق تهران و گمرک ایران، گفت‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌گو و مذاکره مستقیم و صریح اتاق و گمرک برای حل فوری مشکلات و چالش‌های فعالان اقتصادی در این حوزه را از جمله توافق‌های دو طرف عنوان و تصریح کرد که اتاق تهران به نمایندگی از تمامی صاحبان تولید و تجارت، با تحلیل و ریشه‌‌‌‌‌‌یابی مشکلات، راهکارهای اجرایی برای کاستن از چالش‌های بنگاه‌ها در حوزه گمرکات را با این سازمان درمیان می‌گذارد و تا دستیابی به رفع مشکل، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

بهمن عشقی تصریح کرد که اتاق تهران به‌دنبال مدیریت تضاد منافع است و در این راستا، همکاری و هم‌‌‌‌‌‌فکری با تشکل‌ها و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی را در اولویت قرار داده‌‌‌‌‌‌است.

وی همچنین، تصریح کرد که اتاق تهران آماده است طی هم‌‌‌‌‌‌فکری با فعالان اقتصادی، در تدوین آیین‌نامه اجرایی گمرک مشارکت داشته‌باشد. دبیرکل اتاق تهران همچنین، آمادگی این اتاق برای اصلاح قانون مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز را اعلام کرد.