استاندار اصفهان در پیش از دستور این جلسه با اشاره به پیگیری مکرر موضوع تخصیص ارز به بنگاه‌های اقتصادی، مذاکره با دولت و واکنش استان به برخی تصمیمات در این حوزه اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد بخش‌های مربوطه آزموده‌‌‌‌‌‌‌‌ها را دوباره می‌‌‌‌‌‌‌‌آزمایند و روندی طی‌شده که سیاست‌های راهبردی که باید در میدان جنگ اقتصادی با دقت و وسواس بیشتری پیگیری شود، کمی مغفول‌ مانده‌است. سیدرضا مرتضوی ادامه داد:  البته به‌نظر می‌رسد با رویکردهای جدیدی که پی گرفته‌شده، کنترل لازم بر این حوزه صورت گیرد.

 آماده انتقال نظرات بخش‌خصوصی به دولت هستیم

مرتضوی با بیان اینکه قیمتی که در برخی گمانه‌‌‌‌‌‌‌‌زنی‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای ارز ذکر می‌شود درست نیست، افزود: برخی با این گمانه‌‌‌‌‌‌‌‌زنی‌‌‌‌‌‌‌‌ها نوعی فضای انتظاری در جامعه به‌وجود می‌‌‌‌‌‌‌‌آورند، درحالی‌که شرایط در فضای حقیقی به شکل دیگری است. به‌نظر می‌رسد با سیاست‌های پیش‌رو و نگاه دولت به تجارب گذشته شاهد وضعیت بهتری در حوزه ارز باشیم.

رئیس شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان با بیان اینکه کسی نمی‌تواند منکر جایگاه ویژه و تجارب بخش‌خصوصی نسبت به بخش دولتی باشد، تاکید کرد فعالان اقتصادی استان پیشنهادات خود درباره تخصیص ارز را به گوش استانداری برسانند تا استانداری این موارد را از رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور، معاون اول وی و بخش‌های اقتصادی دولت پیگیری کند تا در تصمیم‌گیری‌‌‌‌‌‌‌‌ها لحاظ شود.

وی درخصوص دستور جلسه نیز اشاراتی درباره تلاش‌های قبلی صورت‌‌‌‌‌‌‌‌گرفته در حوزه دارو داشت و تصریح کرد: دولت و ستاد تسهیل در حال تلاش جهت مساعدت به شرکت‌های تولید دارو هستند تا از بروز مشکل در این حوزه جلوگیری به‌عمل آید.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن اشاره به عدم‌پرداخت دیون از سوی بخش دولتی به شرکت‌های صنعت پخش دارو و تجهیزات پزشکی استان که موجب واردآمدن زیان مضاعف به آنها شده و تاکید بر لزوم رفع هرچه سریع‌تر این مشکل و جبران خسارت شرکت‌های پخش گفت: هم‌‌‌‌‌‌‌‌اکنون بیشتر فعالان اقتصادی با مشکل بزرگ عدم‌تخصیص ارز مواجه هستند و تاثیر این بی‌‌‌‌‌‌‌‌نظمی در تخصیص ارز ظرف چند ماه آینده و با بحران جدی در تامین مواد اولیه و تولید عیان می‌شود؛ بنابراین این سازوکارها باید به‌سرعت مورد بازبینی قرار گیرد.