افشین کلاهی، رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌‌‌‌‌‌‌بنیان با نگاهی به شرایط حاکم بر کشور و حضور پررنگ‌‌‌‌‌‌‌تر بخش‌های امنیتی دراقتصاد، گفت: از زمانی‌که مشکلات حوزه اینترنت آغاز شد، اتاق ایران جلسه کارشناسی برگزار و نامه‌‌‌‌‌‌‌ای هم به سران قوا ارسال کرد که چندان کارساز نبود. به‌دنبال ارسال نامه‌‌‌‌‌‌‌ای برای رئیس‌‌‌‌‌‌‌جمهور، نشستی با معاون اول داشتیم و بحث‌ها را مطرح کردیم و حتی در نشست شورای‌امنیت ملی نیز حضور یافتیم؛ اما به نتیجه نرسیدیم. بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی طبق برآوردهای انجام‌شده برای ۶۰ روز قطعی اینترنت بالغ بر ۸۰‌هزار ‌میلیارد‌تومان مورد تهدید قرار می‌گیرد و در این مدت بین ۵۰۰ تا ۷۰۰‌هزار کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار در اینستاگرام آسیب دید. در این بین شاهد افزایش میزان مهاجرت‌‌‌‌‌‌‌ها هم هستیم. میزان سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌‌‌‌‌‌‌بنیان‌‌‌‌‌‌‌ها نیز به‌شدت آسیب‌دیده است.  اختلالات ناشی از پیمان‌‌‌‌‌‌‌سپاری ارزی، دولتی‌بودن اقتصاد و ناچیز قلمدادکردن سهم بخش‌خصوصی در اقتصاد کشور در کنار بی‌‌‌‌‌‌‌توجهی نسبت به آسیب‌‌‌‌‌‌‌هایی که کشور از قطعی اینترنت متحمل شده، مباحثی هستند که از سوی روسای کمیسیون‌ها مطرح‌شدند.

در همین رابطه خسرو فروغان گران‌‌‌‌‌‌‌سایه، رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران از بی‌‌‌‌‌‌‌نتیجه ماندن پیشنهادهایی که تاکنون از سمت کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران به بخش‌های مختلف دولت ارائه شده، انتقاد کرد و به رسمیت نشناختن بخش‌خصوصی از سوی دولت را موضوعی عنوان کرد که باید جدی گرفته شود.  از طرفی بی‌‌‌‌‌‌‌سیاستی دولت در حوزه ارز و فشار مستقیم افزایش نرخ آن بر حمل‌ونقل، بالا رفتن بهای کرایه‌‌‌‌‌‌‌ها و در نتیجه غیررقابتی‌شدن فضای تجاری از سوی علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران تشریح شد. او همچنین به اثرات قطعی اینترنت روی صدور ویزای رانندگان اشاره کرد و کند شدن این روند را مورد انتقاد قرار داد.  سادینا آبایی، نایب‌‌‌‌‌‌‌‌رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران نااطمینانی و نوسان‌های قیمت ارز را دور تسلسلی توصیف کرد که باید نسبت به آن از طرف اتاق ایران موضع‌‌‌‌‌‌‌گیری رسمی صورت گیرد.

این عضو هیات‌نمایندگان اتاق ایران از نبود آمار دقیق درباره کسب ‌‌‌‌‌‌‌و کارهای وابسته به اینترنت و پیامدهای ناشی قطعی اینترنت بر آنها انتقاد کرد. به اعتقاد آبایی، نبود آمار و اطلاعات دقیق، علت عدم‌موضع‌‌‌‌‌‌‌گیری مناسب درباره این موضوع است. این فعال اقتصادی در ادامه از روند صعودی استفاده از انواع فیلترشکن‌‌‌‌‌‌‌ها در کشور ابراز نگرانی کرد. به باور او تداوم این موضوع در آینده آثار بسیار مخربی در پی خواهد داشت.  عباس جبال‌‌‌‌‌‌‌بارزی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران امکان‌‌‌‌‌‌‌ناپذیربودن برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی برای آینده تجارت و فعالیت‌های بین‌المللی را باتوجه به تغییرات مستمر بهای ارز مورد‌توجه قرار داد و با توجه به این وضعیت گفت: به‌نظر می‌رسد تنها راهکار، ارزی‌کردن معاملات کشور در همه حوزه‌‌‌‌‌‌‌هاست.