۱-منبع‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابی برای یکی از محصولات در کشورهای دیگر.

۲-تحلیل بازارهای هدف و کشورهای دارای پتانسیل صادرات برای محصولات موردنظر.

۳-تحلیل شرایط یکی از بازارهای خارجی از نظر تعرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گمرکی، ریسک‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تجاری، تسهیلات سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری خارجی و روند فعالیت رقبا و تغییرات آنها.

در همین راستا واحد توسعه دانش روزنامه «دنیای‌‌‌‌‌‌‌‌‌اقتصاد»، در روز چهارشنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ وبیناری کاربردی را برگزار می‌کند. شرکت در این نشست آنلاین و پرسش و پاسخ زنده آن برای همه فعالان حوزه بازرگانی (واردات، صادرات و ...) و مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ساز هلدینگ‌ها و شرکت‌ها توصیه می‌شود. چه برای صادرات، چه واردات و چه حتی برای تولید داخل و شناسایی رقبای خارجی بالفعل و بالقوه، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم از مطالب و دستاوردهای این وبینار استفاده کنیم.

فیلم وبینار برای همه شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان (حاضر و غایب) در دسترس بوده و می‌توانند در هر زمانی که مایل بودند، آن را بازبینی و مرور کنند. دکتر مهدی کنعانی، استاد و تسهیلگر باسابقه این وبینار، مدرس MBA و DBA دانشگاه تهران و مشاور صادراتی چند هلدینگ هستند. ایشان سابقه همکاری چندین ساله با مرکز آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» را داشته و تجربه چندین سال ‌فعالیت عملیاتی و مشاوره در حوزه بازارهای بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی را در اختیار شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان قرار خواهند داد. به علت کارگاهی‌بودن وبینار، در تمام ساعات همراه داشتن لپ‌تاپ و امکان استفاده از اینترنت با سرعت مناسب الزامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌است تا بتوان همزمان با استاد، از سایت‌ها و منابع معرفی‌شده استفاده کرد. علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با شماره‌تلفن‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۷۸ تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌نام به سایت Lms. den. ir مراجعه کنند.