به گزارش خبرگزاری مهر، عباس تابش افزود: اینکه قیمت‌ها را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند حرف درستی است؛ ولی در شرایط اقتصادی کشور باید از مصرف‌کننده حمایت کنیم؛ چرا که شاخص‌‌‌ها کمی با عرضه و تقاضا متفاوت است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور اضافه کرد: تنظیم بازار از ثبات شاخص‌‌‌های اقتصادی می‌‌‌گذرد؛ ولی گاهی اوقات مسائلی مانند تحریم روی اقتصاد تاثیر می‌‌‌گذارد.

وی با اشاره به اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها بیان کرد: این طرح در اجرای ماده «۲۳» سیاست‌‌‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده و دنبال شفاف‌‌‌سازی هستیم که قیمت تمام‌شده کالا چقدر است.

تابش با اشاره به اینکه در برخی کالاها ۱۶۰‌درصد افزایش قیمت در فرآیند توزیع را شاهد هستیم، ادامه داد: برخی کالاها چند دور می‌‌‌چرخند و باعث افزایش قیمت چندبرابری می‌شوند.معاون وزیر صمت افزود: در این طرح قیمت کالا و هزینه‌‌‌های تولید و ‌درصد آن و همچنین قیمتی که باید به دست مصرف‌کننده برسد مشخص می‌شود.وی گفت: چهار گروه شامل تولیدکننده، شرکت پخش، دلال و واسطه و فروشنده خرد با این طرح مخالف هستند؛ چون پول زیادی به جیب آنها می‌رود.تابش با بیان اینکه وظیفه داریم در اجرای این طرح محکم پای کار باشیم، اظهار کرد: تولید و پخش را مکلف کردیم که این کار را انجام دهند.رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: به صورت شبانه‌‌‌روزی باید بر اجرای این طرح نظارت کنیم و انتظار داریم بسیج هم کمک کند. وی افزود: روی کالا باید قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده مشخص شود و درصدی که لازم است رعایت شود. مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مردم ناظر ما هستند، ادامه داد: بین قیمت تولید و مصرف نباید اختلاف بیش از ۳۰درصدی وجود داشته باشد و مردم اگر اختلافی دیدند، باید گزارش دهند و مطالبه‌گری کنند.