مرغداران عامل گرانی تخم‌مرغ نیستند

نبی‌پور ادامه داد: متاسفانه تمامی مولفه‌ها و نهاده‌های تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور رو به افزایش و تولیدکنندگان به شدت تحت فشار هستند.

 میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ در ۹ ماه گذشته در درب مرغداری حدود ۱۰ هزار و ۴۲۳ تومان بوده این در حالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ را ۱۲ هزار تومان اعلام کرده است.

نبی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود درحالی که قیمت تمام شده تولید به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار به شرط در اختیار گذاشتن صددرصد نهاده‌های ذرت و سویا به نرخ مصوب، قیمت هر کیلو تخم‌مرغ را ۱۲ هزار تومان تعیین کرد. سخنگوی اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: ذرت و سویا به قیمت مصوب و صد درصد به دست تولید‌کننده نرسید. 

سویا و ذرتی که دولت قرار بوده به ترتیب به قیمت ۲۷۰۰ و ۱۵۰۰ تومان در اختیار تولید‌کننده قرار دهد امروز مرغدار باید بابت هرکیلوگرم سویا ۱۷ هزار تومان و برای ذرت ۴۳۰۰ تومان پول پرداخت کند.

نبی‌پور بیان کرد: خود دولت یک ماه گذشته قیمت سویا و ذرت را به ترتیب ۱۵ و ۳۰ درصد افزایش داده است. همچنین قیمت واکسن و داروی مورد نیاز مرغداران برای پرورش مرغ ۷۰۰ درصد رشد پیدا کرده است.

سخنگوی اتحادیه مرکزی مرغداران میهن یادآورشد: هزینه تمام شده تولید تخم‌مرغ با افزایش قیمت مولفه‌ها و نهاده‌ها به شدت بالا رفته است.