رضا راستی افزود: همه تلاش و تاکید دولت بر استفاده از ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود به بهترین نحو ممکن است و یکی از اقدام‌های اساسی که امسال توسط دولت در چند‌ماه گذشته انجام شده، افتتاح کریدور ترانزیتی امارات - ترکیه از ایران است.

وی گفت: در‌ ماه‌های اخیر کریدور ترانزیتی امارات‌-‌ترکیه از طریق ایران با عبور نخستین محموله آغاز به‌‌‌‌‌‌‌‌کار کرد و کاهش زمان از مهم‌ترین مزیت‌‌‌‌‌‌‌‌های فعال‌سازی این کریدور است.

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران اظهار کرد: دولت و گمرک همه تلاش خود را به‌‌‌‌‌‌‌‌کار گرفته‌‌‌‌‌‌‌‌اند تا آمار ترانزیت کالا در کشور افزایش یابد. وی افزود: در ۱۰‌ماه گذشته بیش از ۱۰‌میلیون تن ترانزیت از طریق گمرکات کشور انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل ۷۵‌درصد رشد دارد.

راستی گفت: سال‌۹۳ آمار ترانزیت از طریق گمرکات کشور ۱۳‌میلیون تن بود که پس از مدتی در سال‌های بعد آمار ترانزیت کالا کاهش یافت.

وی به عملکرد گمرکات در خراسان‌جنوبی و فعال‌بودن مرز رسمی ماهیرود در این استان اشاره و اضافه کرد: زیرساخت‌های خوبی در مرز ماهیرود فراهم است و در چند‌ماه آینده هم دستگاه ایکس‌‌‌‌‌‌‌‌ری در این پایانه مرزی افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت ترانزیتی که در مرز ماهیرود وجود دارد، در چند‌ماه آینده هیچ محدودیت ترانزیتی از سوی ایران وجود نخواهد داشت. مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی هم گفت: سایت ۱۷ هکتاری گمرک استان با زیربنای پنج‌هزار و ۲۴۰ متر‌مربع دارای ساختمان اداری و انبارهای مسقف است.