به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، درباره سیاست‌های دریایی کشور در دوره پساتحریم گفت: در بازار بین‌المللی صنعت دریانوردی نمی‌توانیم درها را به روی خودمان ببندیم، بلکه باید رقابت‌پذیری بنادر کشور را افزایش و سهم‌ خود را از حمل و نقل دریایی منطقه و جهان ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تقدیر از عملکرد ارگان‌های دریایی در دوره سه ساله سخت ترین تحریم‌ها گفت: جامعه دریایی کشور اجازه نداد روند تامین مایحتاج مردم و کلیه فعالیت‌های مرتبط با تجارت دریایی‌، مختل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تمرکز ویژه برای بهبود امور دریانوردان ناشی از آسیب‌های جدی به این قشر زحمتکش در دوره شیوع ویروس کووید- ۱۹ افزود: با رایزنی‌های داخلی و خارجی، امیدواریم سهمیه واکسن کرونا با اولویت به دریانوردان اختصاص پیدا کند.

راستاد درباره ضرورت تامین سوخت کم سولفور برای کشتیرانی داخلی و خارجی، تاکیدکرد: ما به‌عنوان یک کشور ساحلی، متعهد هستیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی، خدمات سوخت رسانی به ناوگان بین‌المللی را پوشش دهیم.

وی اضافه کرد: در حوزه الزامات مدیریت آب توازن، باید از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان حداکثر استفاده را ببریم و از این طریق، هزینه‌های تجهیز ناوگان تحت پرچم ایران را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تحول در ساماندهی شناورهای سنتی بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد و گفت: شناسنامه‌دار شدن شناورهای فاقد هویت برای اجرا در دست بررسی است؛ در این میان ماحصل اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی باید این‌گونه باشد که کشتیرانی ایمن‌تر و دریاهای پاکیزه‌تر داشته باشیم.