سیاوش امیرمکری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر بیان کرد: سال ۲۰۲۰ میلادی جهان کاهش ۵۹ تا ۶۰ درصدی مسافرت‌های هوایی را تجربه کرد، به‌گونه‌ای که در این سال میزان کاهش درآمدهای فرودگاهی ۱۱۲ میلیارد دلار بود و همچنین تعداد مسافران داخلی و بین‌المللی ۶۰ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: سال ۲۰۲۰ در فرودگاه‌های خاورمیانه ۱۱۶ میلیون مسافر بین‌المللی و نیز ۲۱‌میلیارد دلار درآمد حاصل از مسافران بین‌المللی کاهش یافت. وی گفت: در این سال تعداد مسافران داخلی فرودگاه‌های خاورمیانه ۲۳‌میلیون نفر و درآمد حاصل از آنها ۲میلیارد دلار کاهش یافت.

امیرمکری با اشاره به اینکه سال‌۲۰۲۰ شاهد کاهش ۷۳‌درصدی مسافران بین‌المللی و نیز کاهش ۴۶ درصدی کل تعداد مسافران هوایی ایران بودیم، افزود: ایران با حدود ۵۲ درصد و ۶۹ میلیون دلار کاهش درآمد نسبت به سال ۲۰۱۹ رتبه ۳۰ را از منظر ضرر و زیان در دنیا دارا است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: بر اساس گزارش ACI (اتحادیه‌ بین‌المللی فرودگاه‌ها)، رضایت مشتری در فرودگاه‌ها طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۱۹ در آسیا و اقیانوسیه به‌طور عمده در فرودگاه‌های بزرگ کاهش یافته است که این امر می‌تواند بازتاب نگرانی فزاینده در مورد ایمنی و سلامت سفر را همراه

داشته باشد.

به گفته وی در دنیا همواره موضوعات زمان‌انتظار و صف‌های طولانی و کارآیی و نوع برخورد کارکنان فرودگاه موجب شده که پذیرش مسافر، سیستم‌های امنیت و کنترل گذرنامه، سوار‌شدن به هواپیما و تحویل چمدان‌ها به‌عنوان بحرانی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های فرودگاه از منظر رضایت مشتری تلقی شوند.