به گزارش «ایسنا»، سید روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهارکرد: صبح شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری و در ۱۲۰ کیلومتری بندر مهم چابهار افتتاح شد. وی افزود: پس از مرز میرجاوه، مرز ریمدان به‌عنوان مرز رسمی از امروز فعالیت خود را برای تجارت بین ایران و پاکستان آغاز می‌کند که پیش از این مانند «پیشین»، «کوهک» و «جالق» به‌صورت بازارچه فعال بود.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: تجارت کشورمان با پاکستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در۸ ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۷۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۸ میلیون دلار تبادل تجاری صورت گرفته است که سهم صادرات کالا به پاکستان یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن به ارزش ۵۹۰ میلیون دلار بوده و سهم واردات از پاکستان نیز ۱۲۰ هزار تن به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار بوده است. لطیفی درخصوص مرز رسمی ریمدان افزود: با تغییر این مرز از بازارچه به مرز رسمی، امکان انجام تمام رویه‌های گمرکی فراهم شده است و با انجام رویه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری از این پس شاهد رونق بیشتر این منطقه از کشورمان خواهیم بود. دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک تصریح کرد: از امروز امکان اختصاص کد گمرکی مستقل برای این مرز فراهم شده است و می‌توان شاهد افزایش ترانزیت کالا در کنار تنها بندر اقیانوسی کشور بود.

وی یادآور شد: انواع سوخت مایع و گاز، مصالح ساختمانی، میوه و صیفی جات، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سنگ، ظروف، لوازم‌یدکی ماشین آلات و... عمده کالاهای صادراتی کشورمان به پاکستان است.