شرکت‌کنندگان در این کنفرانس، سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت‌ها و اتاق‌های بازرگانی در مبارزه با اثرات ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ را مورد بحث و بررسی قرار داده و ضمن اشاره به کاهش رشد اقتصاد آسیای در حال توسعه به میزان ۷/ ۰ درصد در سال جاری، رکود اقتصادی در سه چهارم منطقه را دور از انتظار ندانستند. همچنین سقوط شدید رشد تجارت درون منطقه‌ای و تولید ناخالص داخلی برای اولین بار طی ۶ دهه گذشته را بسیار چشمگیر توصیف کردند.

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه و نماینده اتاق ایران در این کنفدراسیون نیز سخنرانی خود را درباره اثرات ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹، تاثیرات آن بر اقتصاد منطقه و جهان و خطراتی که در پی دارد، ارائه داد. او در این نشست با بیان اینکه شیوع این ویروس منجر به ایجاد خطرات جدی برای اقتصاد جهان خواهد شد، اظهار کرد: اتاق‌های بازرگانی و صنایع تلاش می‌کنند مدل‌های تجاری خود را متناسب با ریسک‌های موجود تطبیق داده و به‌کارگیرند. او تاکید کرد: این مدل‌ها با اقدامات لازم‌الاجرا در جهت مقابله با خطر همه‌گیری کووید-۱۹ همسو هستند.

سلطانی همچنین ادامه داد: در تعریف اصول ریسک و مدیریت ریسک، اتاق‌های بازرگانی و صنعت باید در موضعی قرار داشته باشند که خود را نماینده صنایع کوچک و متوسط (SME) بدانند. از طرفی آنها باید به بنگاه‌های کوچک و متوسط خدمت ارائه کنند. سلطانی همچنین درباره ارزیابی هنجارهای تجاری غیرفناوری محور توضیحاتی را ارائه کرد. در ادامه این نشست، خطرات ناشی از پاندمی در طولانی‌مدت بررسی و عنوان شد: خطر اصلی بروز همه‌گیری طولانی‌مدت (موج اول و موج‌های بعدی) می‌تواند احیای اقتصاد را به حالت خفته نگه دارد و در برخی از اقتصادها حتی بحران ایجاد کند.