به گزارش گروه اقصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، این رشد شتاب در تولید آمریکا، در حالی رخ داده است که هزینه‌ها برای خرید کالاهایی نظیر وسایل‌نقلیه موتوری و اقلام خوراکی با تداوم پاندمی کرونا، افزایش یافته است.

نظرسنجی‌‌ای که روز دوشنبه از سوی موسسه مدیریت تامین (ISM) انجام شد، آخرین مجموعه منتشرشده از داده‌های اقتصادی است که پیش از رقابت نفسگیر انتخابات آمریکا اطلاع‌رسانی شده است. با این حال چشم‌انداز تولید این کشور چالش برانگیز است.

در حالی که بحران کووید-۱۹ موجب تقویت تقاضا برای کالاهای مورد نیاز زندگی در دوران کرونا شده است، رشد شیوع دوباره در تعداد مبتلایان سراسر ایالات‌متحده می‌تواند باعث صدور مجدد فرمان قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی شود تا بتوان از شیوع بیش از پیش این بیماری واگیردار ممانعت کرد. این رویکرد می‌تواند سطح فعالیت‌های بخش تولید را کوچک کند.

همچنین کمک‌های مالی دولت آمریکا به کسب‌و‌کارها و کارگرانی که شدیدترین ضربه را از پاندمی کرونا متحمل شدند که خود عاملی برای رشد اقتصادی در فصل سوم سال جاری بود، به پایان رسیده است.

این موسسه می‌گوید که شاخص ملی فعالیت کارخانه‌‌ای آمریکا در ماه گذشته با افزایش به عدد ۳/ ۵۹ درصد رسیده است. این بیشترین میزان رشد از ماه نوامبر ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. در ماه قبل از آن یعنی سپتامبر امسال نیز عدد این شاخص ۴/ ۵۵ درصد بوده است. معنای رشد این شاخص به بالای ۵۰ درصد، توسعه فعالیت‌های تولیدی است که این بخش ۳/ ۱۱ درصد از کل اقتصاد آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد. پیش از این اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، عدد ۸/ ۵۵ درصدی را در ماه اکتبر برای شاخص ملی فعالیت کارخانه‌ای این بزرگ‌ترین اقتصاد جهان پیش‌بینی کرده بودند.