به گزارش خبرگزاری فارس، حسین مدرس‌خیابانی در نشست کیفیت صادراتی گفت: بهترین کار سازمان توسعه تجارت برای صادرات تشکیل جلسات و ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات به بخش‌خصوصی است؛ بنابراین سازمان توسعه تجارت به عنوان سازمانی که در خط‌مقدم صادرات قرار دارد باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه حضور کالاهای ایرانی در بازارهای صادراتی را فراهم کند.

قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: صادرات غیرنفتی تقریبا جای صادرات نفتی را گرفته است و کشور از محل درآمد این بخش اداره می‌شود. مدرس‌خیابانی اظهار کرد: ما در تجارت به یکپارچگی نیاز داریم و نقطه تماس بخش‌خصوصی باید تشکل‌ها باشد. قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش عمده‌ای از صادرات مسائل استاندارد مطرح است و باعث می‌شود که به اهداف صادراتی نرسیم، بنابراین نیاز است تا به این مقوله توجه شود.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: خانم پیروز‌بخت گفته‌اند که با بسیاری از کشورها توافق‌نامه استاندارد موجود است اما نیاز است که به‌روز شود. وی با تاکید بر اینکه خانم پیروزبخت همچنین اعلام کرده‌اند که بسته تشویقی برای حمایت از صادرات تدوین شده است گفت: از این پس بانک‌مرکزی به صورت ماهانه بازگشت ارز را به حوزه مالیاتی ارسال می‌کند ضمن اینکه کمیته ارزش‌گذاری گمرکی فعال شده و مقرر شده تا با حضور تشکل‌ها ارقام پایه صادراتی به‌روز شود. وی اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان ترمینال در امر صادرات بزرگ‌ترین وظیفه‌اش آن است که زمینه ارتباط صادرکنندگان با تجار را فراهم کند.