وی افزود: اختصاص این شمار غرفه فرصت بسیار مناسبی برای تولید و صادرکنندگان بوشهری و هرمزگانی است تا بتوانند از این طریق محصولات خود را در آنجا به نمایش بگذارند. رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر بیان کرد: این غرفه‌ها با قیمت بسیار مناسبی برای صادرکنندگان پیش‌بینی شده و بخش قابل‌توجهی از هزینه حمل کالا به بندر الرویس نیز توسط اتاق بازرگانی بندر بوشهر پوشش داده می‌شود. گزدرازی ادامه داد: هر غرفه به مساحت ۱۰ متر است که از انبار نگهداری کالا نیز برخوردار است و اقامتگاه ویژه غرفه‌داران نیز با قیمت بسیار پایینی نسبت به اقامتگاه‌های قطر برای غرفه‌داران پیش‌بینی شده است.

گزدرازی اظهارکرد: به علت نبود سردخانه در بازارچه بندر الرویس قطر در مرحله نخست صادرکنندگان امکان عرضه محصولات فاسد شدنی و ماهی و میگو را ندارند. وی افزود: خشکبار، فرش، صنایع‌دستی حبوبات از جمله محصولاتی است که می‌تواند در اولویت صادرکنندگان برای ارائه در غرفه‌های بازارچه مرزی بندر الرویس قطر باشد. گزدرازی یادآور شد: به منظور کاهش هزینه صادرکنندگان کارت تردد برای آنها صادر شده که با این کارت تنها می‌توانند از طریق دریا به قطر سفر کنند. وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب قطری‌ها از تولیدات ایرانی امیدواریم حضور در این غرفه‌ها افق نوینی را فراروی صادرکنندگان بوشهری بگشاید. رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر ادامه داد: قطر با جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و درآمد سرانه بسیار بالا می‌تواند یک ظرفیت خوب برای تولیدات استان بوشهر باشد. وی یادآور شد: تعرفه صادرات تمامی محصولات به قطر ۵ درصد و تنها تعرفه صادرات تنباکو به این کشور ۱۰۰درصد است.

گزدرازی افزود: تاریخ تولید و مصرف محصولات و کالاهای صادراتی به بازارچه مرزی قطر به‌طور حتم باید براساس سال میلادی درج شده باشد. مدت اجاره غرفه در بازارچه مرزی بندر الرویس قطر که به‌زودی آغاز به‌کار می‌کند، ۲ هفته است اما امکان تمدید زمان آن نیز وجود دارد.