به گزارش روابط‌عمومی شرکت بهستان دارو، پیمان چاووش‌زاده مدیرعامل شرکت بهستان تولید، با اشاره به حضور رئیس منطقه ترکیه و خاورمیانه شرکت ساندوز سوئیس در کارخانه این شرکت گفت: قرارداد تولید تحت لیسانس هفت قلم از محصولات شرکت ساندوز سوئیس در ایران با شرکت بهستان تولید امضا شد. وی افزود: این هفت قلم محصول شامل قرص‌های متفورمین ۵۰۰ و ۱۰۰۰، سرترالین ۵۰ و ۱۰۰، سیتالوپرام ۲۰ و ۴۰ و کپسول تامسولوسین است.

مدیرعامل شرکت بهستان دارو گفت: در تولید داروی تحت لیسانس، فرمولاسیون، روش ساخت و کلیه ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مطابق با پرونده صاحب لیسانس است. همچنین تمامی اجزای تشکیل دهنده، بسته‌بندی و محصول نهایی، مشخصات محصول (PLH) به تایید آن صاحب لیسانس رسیده است.

چاووش‌زاده با بیان اینکه طبق این قرارداد برای نخستین بار محصولات ساندوز از مواد موثر و صنایع تولید مواد اولیه دارویی تا بسته‌بندی در ایران تولید می‌شود، افزود: تولید این محصولات ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده در کارخانه بهستان تولید واقع در شهر صنعتی کاوه آغاز خواهد شد. مدیر شرکت ساندوز (از گروه نوارتیس) در ایران نیز امضای قرارداد تولید تحت لیسانس هفت قلم از محصولات این شرکت در شرکت بهستان تولید را اتفاقی بزرگ برای داروسازی کشور توصیف کرد و افزود: از مهم‌ترین اهداف قرارداد امضا شده تامین داروهای موردنیاز مردم با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب است. وی خاطرنشان کرد: حرکت در جهت راهبرد دولت یعنی تولید داخلی دارو نیز از دیگر اهداف این قرارداد به شمار می‌رود. شرکت داروسازی بهستان تولید یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ بهفار است که در شهر صنعتی کاوه قرار دارد.