گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که هرگونه واکنش غیرمنتظره ایالات‌متحده به درگیری‌های منطقه‌ای به شعله‌ور شدن تورم منجر خواهد شد و این امر فدرال رزرو و خزانه‌داری را با چالش‌هایی رو‌به‌رو می‌کند. به نظر می‌رسد که سیاستگذاران در روزهای اخیر روی داده‌های تورمی این کشور در ماه آوریل تمرکز کرده و پیش از انتشار این داده‌ها، بازارهای جهانی در آغاز هفته معاملاتی جدید واکنش نشان دادند. برای درک بهتر این موضوع باید به روند معاملاتی طلای جهانی در روز گذشته نگاهی انداخت. فلز زرد که پیش از بسته شدن بازارها در روز جمعه درحال یکه‌تازی بود و با قیمتی معادل ۲۳۷۸ دلار هفته را به پایان رساند، هفته معاملاتی جدید را در محدوده قرمز آغاز کرد. البته این روند ادامه‌دار نبود و پس از گذشت ساعتی در مسیر صعودی قرار گرفت.

بر این اساس این فلز محبوب در ساعت ۱۷ به وقت تهران قیمت ۲۳۴۷ دلار را به ثبت رساند. این روند در خصوص رمز‌ارزها نیز صدق می‌کند، از جمله دارایی‌های پر‌تقاضای ریسکی ‌مانند بیت‌کوین و اتریوم که پیش از باز شدن بازارها در محدوده قرمز قرار داشتند، به روال سابق خود بازگشتند. گفتنی است که شاه‌نشین بازار کریپتو روز گذشته را با نوسان در کانال ۶۲ هزار دلاری سپری کرد.

لاویش، اقتصاددان آمریکایی با استناد به مطالب ذکر شده بیان کرد که اگر ایالات‌متحده به هرگونه تنش‌های ژئوپلیتیک واکنش نشان دهد بسیار تورم‌زا خواهد بود. جرمی پاول همچنان در حال جنگ با تورم است و در صورت پذیرش فرضیه احتمالی، باید در انتظار بی‌ثباتی بازارها در ماه‌های آتی بود. اما سوالی که مطرح می‌‌شود این است که چرا طلای جهانی پس از گذشت چند ساعت بار دیگر به شیب صعودی بازگشت؟ در پاسخ به این سوال باید به پیش‌بینی‌های اخیر در خصوص روند تورمی آمریکا در ماه آوریل اشاره کرد. تخمین زده شد که تورم سالانه در این ماه با افت ۰.۱ واحد درصدی رو‌به‌رو شده و در پله ۳.۴ درصدی می‌ایستد. در نتیجه بازارها نیز پس از گذشت ساعات اولیه به این برآورد واکنش مثبت نشان دادند و به مسیر قبلی خود بازگشتند.