اگر امروز مردم با همه اقتضائات، با مشکلات کمتری خدمات را دریافت می‌کنند و روزبه‌روز وضعیت خدمت‌رسانی بهتر می‌شود، نشان از آن دارد که همه نقش راهبردی خودشان را مخصوصا در حوزه سلامت به‌درستی و به نحو احسن اجرا می‌کنند. موسوی افزود: جای خوشحالی است که انجمن داروسازان ایران به‌عنوان یک انجمن تخصصی، تحلیل درست و ارزشمندی نسبت به طرح دارویار دارد و از آن به‌عنوان طرحی که توانسته از مشکلات بزرگ پیشگیری کند یاد می‌کند. به‌رغم همه مشکلات موجود، این زبان مشترک خدمت‌رسانی ما در این عرصه است و فهم مشترکی نسبت به طرح دارویار داریم. تامین اجتماعی وارد طرح دارویار شد چون نظام حکمرانی سلامت این اصلاحات را ضروری می‌دانست و نمی‌شد آن را معطل گذاشت. این قضیه در مورد نسخه الکترونیک هم اتفاق افتاد و الان بستر مناسبی برای توسعه خدمات ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در طرح دارویار، سیاست‌های حوزه سلامت و تکلیف قانونی این بود که از طریق و از محل بیمه‌ها، منابع مالی در این طرح ساری و جاری شود. اینکه بیمه‌ها در این طرح چه مقدار به تعهداتشان عمل کرده‌اند، براساس اسناد مشخص است. تامین اجتماعی همیشه در طرح دارویار از دو جهت جلوتر بوده است؛ یکی اینکه در اسناد پرداختی برای طرف‌های قرارداد، پرداختی‌های ما در سهم سازمان تامین اجتماعی از هزینه داروی بیمه‌شدگان، از پرداخت‌های طرح دارویار جلوتر بوده؛ و دوم اینکه ما در صنعت دارو نزدیک به ۱۱هزار میلیارد تومان مطالبه داریم. البته ما در این بخش هیچ دغدغه‌ای جز ایفای تعهداتمان نداریم.

او افزود: ما وقتی سازمان را تحویل گرفتیم حتی برای پرداخت مستمری‌های ۲۷هزار میلیارد تومانی ماهانه مشکل و کسری داشتیم ولی الان ماهانه ۴۱هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت می‌کنیم و از ابتدای سال جاری ریالی استقراض نکرده‌ایم. در همین مدت ۴۰۰ قلم داروی جدید هم تحت پوشش بیمه قرار گرفت. این کارها برای مردم است و بر استمرار توسعه خدمات تاکید داریم. هرچند اقدامات معطوف به توسعه خدمات، هزینه و بار مالی سنگینی دارد، اما مشخصا وضعیت پرداختی‌های ما به حوزه درمان در مسیر به‌روز شدن است. البته مشکلاتی که هست باید برطرف شود تا به نقطه سربه‌سر و پرداخت مطالبات با فاصله یک ماه برسیم. / سازمان تامین اجتماعی