رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: سال۱۴۰۱ در مجموع ۶۹میلیون فقره خسارت پرداخت شد که نسبت به سال قبل از آن ۲۶درصد رشد داشت و چهار ماه ابتدای امسال پرداخت خسارت ۴/ ۸درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت و می‌توان گفت در این مدت ۲۲میلیون و ۳۰۰هزار فقره خسارت پرداخت شد؛ البته باید توجه داشت خسارت‌های پرداختی در پایان سال بیشتر است. بهزادپور درباره حق بیمه و پرداخت خسارت در بخش غیردولتی گفت: سال گذشته حق بیمه و سهم پرداخت خسارت در بخش غیردولتی به ترتیب ۹/ ۷۲درصد و ۶/ ۷۰درصد رشد داشت و این شاخص‌ها در چهارماه امسال ۱/ ۷۹درصد و ۷۶درصد افزایش یافت. او بیان کرد: سرانه حق بیمه در سال۱۴۰۰ برابر یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان و در سال۱۴۰۱ معادل ۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان بود و در گزارش‌های بین‌المللی سرانه حق بیمه ۷۰دلار است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه افزایشی بود، گفت: در سال۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه ۸۹همت و در سال بعد از آن به ۱۲۲همت رسید و ۳۵درصد رشد داشت. به گفته او در دهه۹۰ تنها چهار شرکت تاسیس شد و در سال۱۴۰۱ در مجموع ۶شرکت تاسیس شد و تعداد نمایندگان از ۹۴هزار به ۱۰۰هزار نفر و تعداد ارزیابان به ۲هزار و ۵۵۷نفر رسید. رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: سال گذشته سیاستگذاری صنعت بیمه در حوزه سرمایه‌گذاری همسو با اولویت‌های دولت و شرایط اقتصادی بود و برخی از پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری نرسیده بود، فعال شد. او افزود: کروکی آنلاین یکی از سرمایه‌گذاری‌های صنعت بیمه بود که به اتمام رسید و در اختیار پلیس قرار گرفت و پس از تست تجهیزات و تکمیل رونمایی می‌شود.

بهزادپور گفت: بیمه تکافل یکی از سرمایه‌گذاری‌های مهم صنعت بیمه است که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود و با تاسیس شورای فقهی بیمه محصول تعریف شد و به چهار شرکت ارائه کردیم و شرکت‌های دیگر به ترتیب اضافه می‌شوند. او با اشاره به ازسرگیری روابط با کشورهای مختلف گفت: با از سرگیری روابط با کشورها و گروه‌های مختلف همچون شانگهای و بریکس شرکت‌های مشترک بیمه‌ای با اعضای این گروه‌ها تاسیس شد و در ۶ ماه گذشته با ۱۱کشور تفاهم نامه امضا شد.‌ رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: امسال پرداخت دیه ۵۰درصد رشد داشت و این افزایش باعث افزایش حق بیمه و بیمه شخص ثالث شد؛ البته باید بگویم که در بحث درمان شرکت‌های بیمه زیان‌ده هستند؛ اما چون مورد توجه مردم است خدمات‌رسانی انجام می‌شود و سودآوری شرکت‌ها باید در رشته‌های دیگر باشد.‌ بهزادپور درباره بدهکاران صنعت بیمه گفت: بدهی به این صنعت به دو بخش بدهی جاری و تعهدات سال گذشته مربوط می‌شود و در واقعی نیمی از بدهی‌ها، بدهی جاری است. او افزود: براین اساس ذخیره‌گیری را برای تمام شرکت‌ها تکلیف کردیم و باید تاکید کنم که این بدهی مشکل خاصی برای بیمه‌گذاران ایجاد نمی‌کند.