او ادامه داد: صحبت کردن و رسانه‌ای کردن انحلال موسسات و بانک‌ها اقدام مناسبی نیست، چراکه بانک‌ها و موسسات بنگاه اقتصادی و کسب‌وکار هستند و نباید به آرامش‌ ذهنی سپرده‌‌گذاران آسیب وارد کرد. عضو شورای پول و اعتبار گفت: تا به امروز انحلال موسسه مالی و اعتباری توسعه (توسعه ساختمان) مطرح شده و از قبل هم این موسسه به سمت انحلال پیش رفته و انحلال این موسسه مشخص بود. مرحبا تاکید کرد: بانک‌های ناسالم در نظام بانکی کشور وجود دارد و موسساتی به مرحله گزیر رسیده‌اند، اما درحال‌حاضر به دلیل عدم اطلاعات رسمی نمی‌توان درباره آنها صحبتی کرد.

عضو شورای پول و اعتبار درباره سهم ۶۰درصدی وزارت اقتصاد در حق رای بانک آینده، تاکید کرد: وقتی بانکی به سمت عدم سلامت پیش می‌رود، طبق قانون وزارت اقتصاد می‌تواند بخشی از حق رای را بگیرد و درباره مدیریت آن اعمال نظر کند تا آن بانک را به سمت اصلاح هدایت کند. او ادامه داد: تاکید می‌کنم که خوشبختانه هیچ‌یک از بانک‌های خصوصی و دولتی در معرض خطر ورشکستگی نیستند. این بانک‌ها آن‌قدر دارایی دارند که می‌توانند به‌راحتی زیان‌های خود را پوشش دهند و آنها را جبران کنند. بنابراین سپرده‌گذاران این اطمینان خاطر را داشته باشند که نه بانک آینده و نه هیچ بانک دیگری در معرض ورشکستگی نیست.

مرحبا افزود: اما در بین بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی بانک‌های ناسالم وجود دارد که در دوره‌هایی به سمت اضافه‌برداشت رفتند یا در بخش‌هایی بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری کردند که خارج از رسالت بانکی بوده ‌است و وزارت اقتصاد می‌خواهد بر این بانک‌ها نظارت بیشتری داشته باشد. این نماینده مجلس گفت: معتقدم در راستای عدم تشویش اذهان سپرده‌گذاران باید در اطلاع‌رسانی در این باره دقت بیشتری داشت و نباید در رسانه‌ها حسن شهرت این بانک‌ها را مخدوش کرد؛ اما در مراجع تخصصی و پشت درهای بسته مسائل را به صورت تخصصی و با جزئیات مورد بررسی و پیگیری قرار داد و تصمیماتی به نفع سپرده‌گذاران، سهامداران، سرمایه‌گذاران و نفع اقتصاد کشور گرفت.