حمید باقرنژاد افزود: سود سال مالی منتهی به ۳۱شهریور۱۴۰۱ نیز پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و مجمع عمومی سالانه موسسه، به حساب آنان واریز خواهد شد. او با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در موسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته ازسه ماه به کمتر از یک‌ماه گفت: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه اعضای این موسسه در سریع‌ترین زمان ممکن و بین ۱۵ تا ۲۰روز پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات به حساب آنها واریز شده است؛ درحالی‌که قبلا حدود سه ماه طول می‌کشید. او اظهار کرد: این نخستین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری ایشان از سوی سازمان بازنشستگی کشوری دریافت می‌کنند.

معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۶درصد از فرهنگیان شاغل عضو موسسه هستند، تاکید کرد: سایر فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌مند شوند. عضو هیات‌مدیره و معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین از اجرایی شدن طرح بیمه‌ای با همکاری شرکت بیمه معلم برای پرداخت مستمری به فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه از محل سهم‌الشرکه آنها خبر داد و گفت: مزایای این طرح شامل مستمری مادام‌العمر، پوشش فوت، سود سالانه، پرداخت وام و... خواهد بود.

باقرنژاد با توصیه به فرهنگیان برای ادامه عضویت در موسسه پس از بازنشستگی برای بهره‌مندی از مزایای این طرح، افزود: هدف این طرح، نگاه ویژه موسسه به نیازهای فرهنگیان بازنشسته در بحث کیفیت سلامت و افزایش مستمری در دوره بازنشستگی است. او با اشاره به مزایای بیمه مستمری برای بازنشستگان عضو این صندوق گفت: پرداخت مستمری ماهانه به حساب بیمه‌شده یا ذی‌نفع به نسبت سرمایه شخص ۳۰روز پس از ثبت‌نام، پوشش فوت عادی و فوت بر اثر حادثه، وام با کارمزد پایین و بدون ضامن دو سال پس از ثبت‌نام، سود سالانه تضمینی قابل برداشت، سود مشارکت سالانه قابل برداشت از مزایای این طرح است.