واریز 11هزار میلیارد ریال به‌‌ حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان

حمید باقرنژاد با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌‌های اقتصادی موسسه است که به حساب بیش از ۳۲ هزار و ۸۶۶ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌‌اند، واریز می‌‌شود، تصریح کرد: سود سال مالی منتهی به ۳۱شهریور۱۴۰۱ نیز پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و تسهیم سود و بالطبع مجمع عمومی سالانه موسسه، به حساب این افراد واریز خواهد شد. او با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در موسسه و نظام پرداخت سهم‌‌الشرکه اعضای بازنشسته از سه ماه به کمتر از یک‌‌ماه گفت: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌‌الشرکه اعضای این موسسه در سریع‌‌ترین زمان ممکن و کمتر از ۱۵روز پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات به حساب آنها واریز شده است؛ درحالی‌که قبلا حدود سه ماه طول می‌‌کشید.

او اظهار کرد: این نخستین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری ایشان از سوی سازمان بازنشستگی کشوری دریافت می‌‌کنند. باقرنژاد با اعلام اینکه بیشترین میزان دریافتی بازنشستگان یک‌میلیارد و ۴۰میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: میانگین دریافتی اعضای موسسه نیز به حدود ۳۴۰میلیون ریال رسیده؛ درحالی‌که میانگین واریزی آنها به صندوق در طول دوران خدمت، حدود ۸۶میلیون ریال بوده است.

معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه ضمن قدردانی از زحمات مدیران و کارشناسان در فرآیند واریز این مبلغ گفت: مدیران و کارشناسان معاونت مالی و سرمایه انسانی موسسه شامل امور مالی و امور اعضا با تلاش جهادی و شبانه‌‌روزی این اقدام مهم را انجام دادند تا فرهنگیان در مدت زمان کوتاهی، سهم‌‌الشرکه خود را دریافت کنند. او با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۸۱درصد از فرهنگیان شاغل عضو موسسه هستند، تاکید کرد: سایر فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌‌اند، می‌‌توانند نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌‌مند شوند.