سجاد طاهری (معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر) در نشست مشترک مدیران ستادی و استانی، ضمن تاکید بر نقش راهبردی مدیران استانی در بهبود و ارتقای عملکرد کارگزاری‌های صندوق در سراسر کشور، بیان کرد: اعتقاد زیادی به برگزاری مستمر جلسات اتاق فکر دارم و اطمینان دارم نظرات کارشناسی در این فرآیند به فعلیت خواهد رسید. عزم راسخی دارم که اتاق فکر در ادارات کل استانی تشکیل شود زیرا زمینه‌ساز اتفاقات مثبتی در سطح کشور خواهد شد. امیدوارم طبق برآیندی که از چالش‌ها و راه‌حل‌های عملیاتی خواهیم داشت بتوانیم مصوبات راه‌گشا داشته باشیم.

در سال جاری دستور کار بسیار مهمی داریم چون باید با اجرایی کردن اقدام تحولی در راستای جذب یک‌میلیون نفر بیمه‌شده جدید، سه برابر سال گذشته کار کنیم. میزان فعالیت ما در تمامی حوزه‌ها باید در ستاد مرکزی، ادارات استانی و کارگزاری‌ها نیز سه‌برابر بیشتر شود. اقدام تحولی در سایه تلاش همه‌جانبه و با حمایت دکتر برقراری در قالب جلسات قرارگاه کرامت طبق گزارش‌ها و نظرات کارشناسی اتاق فکر تحقق پیدا خواهد کرد؛ در همین راستا ارائه نقطه‌نظرات، پیشنهادها و انتقادات شما عزیزان به رفع موانع و چالش‌های پیش رو کمک شایانی خواهد کرد.

تفاهم‌نامه‌ای با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در راستای حمایت و کمک بیشتر دولت به منظور توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داریم که این مورد ذیل هدف اجماع ادارات و نهادها در فرآیندهای اجرایی و عملیاتی قرارگاه کرامت تعریف و منعقد شده است. یکی از اساسی‌ترین رسالت‌های صندوق و قرارگاه، جهاد تبیین است که مسوولیت سنگینی است و باید برای تبیین جایگاه و خدمات صندوق هماهنگی و پیگیری‌های بیشتری با استانداران در سراسر کشور داشته باشیم تا در نهایت با افزایش ضریب نفوذ صندوق در کل کشور، سطح محرومیت و آسیب‌های اجتماعی به حداقل ممکن برسد. تبیین خدمات صندوق باید به عنوان دغدغه اصلی در نشست‌های مدیران استانی با استانداران و مسوولان اجرایی در سطح استان‌ها مطرح و منجر به افزایش بیمه‌شده‌های جدید شود. امیدواریم ستاد ملی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در امتداد ستاد استانی با حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری تشکیل شود.

تمامی تلاش ما و حتی شاید اصلی‌ترین وظیفه ما در ستاد مرکزی صندوق در سطح کلان، عدم مداخله در فرآیندهای اجرایی و استفاده از بازوی سیاستگذاری و تقویت جایگاه مدیران استانی، رفع موانع اجرایی کردن مصوبات قانونی و مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقده با نهادهای حاکمیتی و سازمان‌های دولتی در سطح کشور است. سجاد طاهری بر لزوم نظارت بر عملکرد موسسات، کارگزاری‌ها و کیفی‌سازی خدمات ارائه‌شده به مردم در کارگزاری‌ها و جلب رضایت حداکثری بیمه‌شدگان تاکید و این مهم را هدف اصلی و غایی صندوق عنوان کرد. او همچنین یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهبود عملکرد کارگزاران را اتخاذ تصمیمات و تمهیدات پیشگیرانه از طریق تدوین و ابلاغ دستورالعمل جدید نظارت بر عملکرد کارگزاران عنوان کرد.

همچنین تعیین کارشناس مسوول در سطح استان‌ها در راستای تعامل، پیگیری اقدامات و پایش روزانه و هفتگی عملکرد کارگزاران را جزو اولویت‌ها دانست. طاهری بر تقسیم‌بندی کشور به ۶ منطقه با تعیین یک استان با عنوان سرپرست منطقه، با هدف ایجاد کانون‌های متمرکز اتاق فکر و هم‌اندیشی منطقه‌ای و افزایش سطح تعاملات بین‌استانی به منظور اشتراک‌گذاری تجارب موفق تاکید کرد. معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در پایان از سعه صدر و زحمات مدیران استانی تشکر کرد. سپس هر کدام از مدیران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.