به گزارش «ایسنا» به نقل از چاینا، یی این اظهارات را طی اجلاس سرمایه‌‌گذاری رهبران مالی جهانی به میزبانی اداره پولی هنگ‌کنگ بیان کرد.

وی اظهار کرد که دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه سوم با رشد ۹/ ۳ درصدی نسبت به سال گذشته، ۵/ ۳ واحد درصد سریع‌تر از سه ماهه قبل، انعطاف‌‌پذیری خود را نشان داده است.

یی گفت: یوآن چین در برابر سبدی از ارزها در سال جاری بر اساس اصول بنیادین سالم اقتصاد چین در اجرای بلندمدت و چند ساله یک سیاست پولی عادی شده، نسبتا پایدار بوده است.

امسال، یوآن در برابر دلار آمریکا کاهش یافته و در برابر سایر ارزهای اصلی افزایش یافته است. یی بار دیگر تاکید کرد که بازار نقش تعیین‌‌کننده‌‌ای در تعیین نرخ مبادله یوآن خواهد داشت.

وی افزود که سطح ارز همچنین ارزش و برابری قدرت خرید آن به‌‌طور کلی پایدار خواهد بود. یی همچنین به موضوع املاک اشاره کرد و گفت: بانک خلق چین، بانک مرکزی این کشور، فعالانه از توسعه سالم این صنعت حمایت می‌‌کند و در فروش املاک و صدور اعتبار شاهد بهبود حاشیه‌‌ای بوده است.

با شهرسازی مداوم در چین، ما معتقدیم که بازار املاک و مستغلات توسعه پایدار و سالم را حفظ خواهد کرد. وی هفته گذشته فاش کرد که وام ویژه‌‌ای به مبلغ ۲۰۰ میلیارد یوآن(۵۱/ ۲۷ میلیارد دلار) برای تسهیل تحویل املاک در سال جاری و کاهش ناامیدی خریداران خانه ترتیب داده شده است.