Untitled-3 copy

درحالی‌که روزهای ابتدایی هفته سطوح قیمتی انتهای کریدور مذکور در اختیار اسکناس آمریکایی بود در روزهای میانی هفته قیمت این ارز دچار افت قیمت شد و در پله‌های دوم و سوم کانال32 معامله شد. اما در روزهای پایانی هفته مجددا با انتشار برخی اخبار نگران‌کننده نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای برجام از سوی طرفین غربی نرخ دلار صعودی شد. به عقیده برخی از فعالان این بازار امکان معامله شاخص ارزی در کانال قیمتی 33هزار تومانی در هفته پیش رو افزایش یافته است. در این میان افرادی نیز هستند که با توجه به افزایش سیاست‌های تقویتی بانک مرکزی در هفته‌های اخیر، ماندگاری نرخ دلار در کانال 32هزار تومانی را محتمل‌تر می‌دانند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه 21مهر ماه با حدود 140تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 32هزار و 800تومان رسید.

فعالان بازار ارز تهران در هفته گذشته شاهد نوسان نرخ دلار غیر رسمی در سطوح قیمتی ابتدایی تا انتهایی کانال 32هزار تومانی بودند. در روز نخست این هفته هر برگ از این اسکناس آمریکایی با نوسان افزایشی اندک 80تومانی نسبت به نرخ روزهای پایانی هفته دوم مهر ماه در رقم 32هزار و 700تومان فعالیت خود را آغاز کرد. در دومین روز کاری هفته روند قیمت این ارز تغییر فاز داد و با حدود 200تومان کاهش نسبت به نرخ شنبه در سطوح قیمتی میانه کانال 32هزار تومانی معامله شد. روند کاهشی نرخ دلار در هفته گذشته تا رقم 32هزار و 270تومان در روز دوشنبه ادامه یافت؛ اما پس از آن روند شاخص ارزی مجددا افزایشی شد. به عقیده تحلیلگران سیاسی-اقتصادی بازار تهران سیگنال‌های برجامی طرف آمریکایی تاثیر غیر قابل اغماضی بر افزایشی شدن روند دلار آزاد داشته است. در روزهای گذشته جان کربی از مقامات آمریکایی کاخ سفید در اظهارات خود از فاصله میان ایران و آمریکا بر سر توافق برجام سخن گفت.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در روز های پایانی هفته گذشته به رقم 32 هزار و 800 تومان رسید. این در حالی بود که ارقام ارائه‌شده در معاملات فردایی این ارز در روزهای پنج‌شنبه و جمعه حوالی مرز دو کانال قیمتی 32 و 33هزار تومانی مطرح می‌شد. با افزایشی شدن نرخ دلار آزاد در معاملات بازار ارز تهران قیمت سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. در همین راستا قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته با حدود 110هزار تومان افزایش نسبت به نرخ‌های پیشین خود به رقم 15میلیون و 40هزار تومان رسید.