او برگزاری مستمر جلسات آموزشی با هدف ارتقای سطح اطلاعات بیمه‌‌ای و گسترش تعاملات و ارتباطات دوسویه با شرکای اجتماعی را از مهم‌ترین وظایف اداره‌‌کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌‌اجتماعی توصیف کرد و گفت: در کارگاه آموزشی گفتمان‌‌سازی مباحث بیمه و تامین‌‌اجتماعی با حضور فعالان شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی، ضمن تببین بخشنامه جدید ضوابط بیمه‌‌ای مقاطعه‌‌کاران که تنقیح و تلخیص شده مجموعه مقررات قبلی این حوزه است، اهداف و برنامه‌های نوین سازمان تامین‌‌اجتماعی در زمینه تسهیل ارائه خدمات بیمه‌‌ای به بیمه‌‌شدگان و کارفرمایان نیز تشریح شد. تقیانی افزود: ارتقای دانش و ترویج مفاهیم بیمه و تامین‌‌اجتماعی شرکای اجتماعی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی است. گفتمان‌‌سازی و ترویج فرهنگ بیمه‌‌ای علاوه بر کمک به پایداری منابع سازمان تامین‌‌اجتماعی، به توسعه تعاملات با شرکای اجتماعی و استفاده بهینه از نظرات کارشناسی آنان کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی ضمن اشاره به جامعه پرشمار و ۴۵میلیون نفری بیمه‌‌شدگان، مخاطبان و ذی‌‌نفعان سازمان تامین‌‌اجتماعی، این سازمان را متکی به منابع حاصل از حق بیمه‌های پرداختی کارفرمایان و بیمه‌‌شدگان دانست و گفت: سازمان تامین‌‌اجتماعی در تلاش است با جامعه مخاطبان خود به‌‌ویژه کارفرمایان ارتباط چهره‌‌به‌‌چهره در راستای مرتفع کردن مشکلات و استفاده از ‌‌نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای آنان داشته باشد. او با اشاره به اینکه عدم آگاهی کارفرمایان از قوانین و مقررات تامین‌‌اجتماعی، باعث ایجاد سردرگمی و خسارات برای این عزیزان می‌‌شود، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقش مهمی در صیانت از منافع کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌‌گذاران دارد.

او با بیان اینکه این کارگاه آموزشی و کارگاه‌های مشابه آنکه برای فعالان سایر صنوف برگزار شده و خواهد شد، توسط مدرسان مجرب و دارای سابقه اجرایی و مدیریتی در یک روز و دو بخش برگزار می‌‌شود، گفت: در این کارگاه‌های آموزشی، ضمن اطلاع از دغدغه‌ها و مسائل کارفرمایان حاضر و بحث و تبادل‌‌نظر، به سوالات شرکت‌‌کنندگان نیز توسط کارشناسان سازمان تامین‌‌اجتماعی پاسخ داده می‌‌شود. کارگاه آموزشی گفتمان‌‌سازی مباحث بیمه و تامین‌‌اجتماعی روز یکشنبه ۲۲ مرداد در محل سالن همایش‌‌های سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران برگزار شد.