مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: ۴۶میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت آمدند و این ظرفیت خوبی برای رضایت‌بخشی به جامعه است. او با بیان اینکه ایران از نظر پوشش بیمه‌ای، در بین۵٠ کشور اول جهان است، گفت: با گامی که در بیمه سلامت همگانی برداشته شد، بیش از ۵میلیون به جمعیت بیمه‌شدگان افزوده شد. ناصحی تاکید کرد: هزینه‌های پرداختی در بخش بستری ٩۵درصد و در بخش سرپایی ٨٠درصد تحت پوشش بیمه درآمده است و در بخش ارائه خدمات، رتبه ۴٨ در جهان را داریم که مراقبت‌های در منزل و پزشکی از راه دور باید به خدمات فعلی ما افزوده شود. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در نگاه وزارت بهداشت و بیمه سلامت پوشش بیمه سلامت همگانی در بعد جمعیتی رتبه اول منطقه است و اقدامات دیگر از جمله پوشش بیماران صعب‌الاعلاج در تلاشیم با اساسنامه پیشنهادشده هزینه این بیماران را کاهش دهیم.

محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه خدمات توانبخشی به خوبی در بیمه‌ها دیده نشده است، تاکید کرد: در تلاش هستیم پوشش بیماران اوتیسم تا ٧٠درصد باشد و حمایت‌‌های مالی بیشتری در ارائه خدمات توانبخشی از این بیماران شود. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ابراز امیدوار کرد: بیمه در همه بخش‌ها به ظرفیت واقعی خود برسد و با نگاه علمی و عادلانه بتوان مراقبت در منزل و مراقبت‌های میانی بتوان هزینه‌های سلامت در کشور را کاهش داد. او با بیان اینکه داروهای بیماران دیابتی جدید اصلا تحت پوشش بیمه نبود، گفت: ما داروهای این بیماران و بیماران پارکینسونی را تحت پوشش بیمه درآوردیم.

ناصحی گفت: هزینه کاشت حلزون گوش ١٠٠میلیون تومان است و با تحرک در نظام سلامت و حمایت‌‌های مناسب هزینه درمان این بیماران هم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و حتی هزینه‌های سال قبل را هم حمایت خواهیم کرد. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: خدمات پرستاری هم باید متعالی و پیشرفته باشد، همانند پزشک به دیگران واگذار نشود به‌طور احسن به بیماران ارائه شود و حمایت‌‌های بیمه‌‌ای در این خدمات افزایش یابد.