کریستف هملمن در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از پایان قرنطینه تعدادی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم ووهان در یکی از هتل‌های اطراف تهران بزرگ، اظهار داشت: در این مدت از مجموعه‌هایی که در ایران برای کنترل بیماری‌های واگیر فعالیت دارند مانند انستیتو پاستور، بازدید کردم و چندین بیمارستان در ایران کاملا برای مواجهه با شرایط مبتلایان به کروناویروس در نظر گرفته شده است و از این بیمارستانها که از امکانات بسیار خوبی برخوردار بودند، هم بازدید کردم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بالایی در کنترل و مهار بیماری‌های واگیر برخوردار است و سازمان جهانی بهداشت آمادگی دارد که همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند و اطمینان داریم که همه می‌توانیم در جهتی مثبت و مفید به ایران و جامعه جهانی کمک کنیم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های بارز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به مناطق سیل زده ابتدای سال جاری در این کشور بود که با روش بسیار منسجم و قدرتمندانه، حوزه بهداشت و درمان در این مناطق مدیریت شد و شاید اگر چنین سیلابی در برخی کشورهای دیگر رخ می‌داد، نمی‌توانستند همانند ایران با قدرت از شیوع و اپیدمی بیماری‌های واگیر جلوگیری کنند.

هملمن تاکید کرد: امروز در بازدید و پایان قرنطینه دانشجویان ایرانی شاهد بودیم که همه چهره‌ها خندان بود وهیچ چهره ناراحتی ندیدیم و این افراد در طول دوره قرنطینه از امکانات مناسبی برخوردار و با خانواده‌های خود در ارتباط و تماس بودند.

وی اظهار داشت: جا دارد که امروز تبریک سازمان جهانی بهداشت را به دکتر نمکی وزیر بهداشت، دکتر رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و تمامی دست اندرکاران این قرنطینه اعلام کنم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران خاطرنشان کرد: از انستیتو پاستور و تعدادی از بیمارستان‌های تهران و کرمان که برای پذیرش مبتلایان احتمالی کروناویروس جدید از سوی وزارت بهداشت ایران در نظر گرفته شده بود، بازدید کردم و این مراکز از امکانات بسیار خوبی برخوردار بودند و ظرفیت بسیار بالای ایران در مقابله و کنترل بیماری‌های واگیردار را خوبی مشاهده کردیم.

هملمن افزود: همه اینها را دیدم و تنها چیزی که در ایران ندیدم، بیمار مبتلا به کرونا ویروس جدید بود. شاید در کشورهای همسایه شاهد ابتلای چندین نفر به کروناویروس جدید بوده‌ایم اما به طور کلی در سطح جهانی، وضعیت این بیماری در حال کنترل است و روند کاهشی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.