ولیپور گودرزی در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز اظهار کرد: در این مورد کارشناسان اقتصادی و مسوولان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و... باید تصمیم‌گیری کنند. اما ما در پلیس امنیت اقتصادی پرونده‌هایی در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم. بیش از ۸۰ شرکت صوری را طی همین حدود سه سال اخیر کشف کردیم. این شرکت‌ها با مدارک جعلی ارز گرفته اما هیچ کالایی وارد کشور نکرده بودند. او با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از افراد مرتبط با این موارد از سوی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این افراد با پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی رفته و اموالشان هم توقیف شد.

معاملات فردایی در بازار طلا و ارز اخلال ایجاد می‌کند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در مورد جرائمی نظیر جعل ارز نیز به «ایسنا» گفت: جرائمی مانند جعل ارز و... بسیار کم است. اما یکی از مواردی که سبب ایجاد اخلال در بازار ارز می‌شود، معاملات فردایی است که ممنوع است. معاملات فردایی تقاضای کاذب ایجاد می‌کنند و وقتی تقاضا زیاد باشد قیمت بالا می‌رود و باعث کمبود و اخلال در نظام اقتصادی می‌شود. معاملات فردایی فقط در حد حرف است و هیچ ارز یا طلایی در دست افراد قرار نمی‌گیرد. از این رو پلیس با این موارد نیز برخورد می‌کند.

گودرزی در مورد راه‌‌‌اندازی پلیس گمرک در تهران نیز اظهار کرد: در مورد ایجاد پلیس گمرک تهران، دو مصوبه هم از شورای تامین گرفتیم و حتما باید پلیس گمرک در گمرکات راه‌اندازی شود. باید به گمرک کمک کنیم و حضور پلیس می‌تواند بر موارد مجرمانه نظارت کند. گمرک تهران متاسفانه تاکنون همکاری کافی را نکرده اما قول‌‌‌هایی داده‌‌‌اند که ان‌شاءالله به زودی راه‌اندازی می‌شود.