دستگیری ۱۰۰ نفر از دلالان ارزی در تهران

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با اشاره به اشراف اطلاعاتی این پلیس و رصد التهابات بازار سکه و ارز اشاره و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که پلیس امنیت اقتصادی پیگیری می‌کند بحث دلالان ارزی است.

رئیس پلیس ‌امنیت اقتصادی پایتخت تصریح کرد: دلالان ارزی هم اکنون تغییر شیوه کار داده و از فضای حقیقی به فضای مجازی آمده و با ایجاد کانال در فضای مجازی سعی دارند بازار سکه و ارز را ملتهب کنند.

سرهنگ کارآگاه ولی پور گودرزی اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی و مستند سازی از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ نفر از دلالان ارزی را شناسایی و با و با دستور مقام قضایی دستگیر کرده و مقدار ارز کشف شده را تحویل بانک مرکزی داده‌ایم.

وی به‌ التهابات بازار طلا اشاره و اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در بحث بازار طلا« طلای آب شده» و بحث معاملات کاغذی این‌ که بر سر طلای آب شده صورت می گیرد؛ طلای آب شده بخشی از معاملات بازار است ولی تعدادی با ایجاد اتاق های کاغذی عملاً پولی را وارد بازار نکرده و طلایی را جابجا نمی کنند بلکه با مبلغ بسیار کمی وارد معاملات شده و معاملات کاغذی را انجام می دهند.

سرهنگ کارآگاه علی پور گودرزی گفت: شیوه کار این افراد به اینگونه است که در یک معامله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو طلای آب شده را معامله کرده و  مابه تفاوت می‌گیرند و با معامله صوری خود عملاً بازار طلا را ملتهب می کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اعلام کرد: در هفته جاری سه تا چهار نفر از نفرات اصلی معاملات کاغذی طلای آب شده شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با تاکید بر این مطلب که معاملات کاغذی ممنوع است خاطرنشان کرد:مردم به هیچ مورد نباید وارد این معاملات کاغذی شوند چرا که برای آنها سودی ندارد فقط سود در اختیار آن چند نفری است که با ملتهب کردن بازار منفعت خود را کسب می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.