به‌‌گزارش راشاتودی، بلک راک، این شرکت چندملیتی مستقر در نیویورک به لطف افزایش صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFs) رو به جلو رانده شده است. این شرکت به نخستین مدیریت دارایی تبدیل شده که دارایی‌‌های آن به مرز ۱۰ تریلیون دلار می‌‌رسد و موقعیت این شرکت را در راس تقویت کرده است. این شرکت روز جمعه در بیانیه‌‌ای اعلام کرد دارایی‌‌های تحت مدیریتش در پایان سه ماهه به ۰۱/ ۱۰ تریلیون دلار رسید که نسبت به ۶۸/ ۸ تریلیون دلار ثبت شده در سال گذشته افزایش داشت. این افزایش مربوط به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بود که از ماه اکتبر تا دسامبر افزایش یافت که در واقع سرمایه‌گذاران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، معادل ۱۰۴ میلیارد دلار خالص به ETF اضافه کردند.

ای‌تی‌اف، نوعی اوراق بهادار است که شاخص، بخش، کالا یا دارایی را ردیابی می‌‌کند، اما می‌توان آن را مانند سهام عادی در بورس خرید یا فروخت. بر اساس داده‌های گردآوری شده بلومبرگ، میزان سرمایه‌‌گذاری گزارش شده در ETF‌ها بالاترین میزان از سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ است. در سه ماهه چهارم، درآمد این شرکت از مشاوره سرمایه‌‌گذاری، وام اوراق بهادار و هزینه‌های اداری که مهم‌ترین بخش آن بود، به ۹/ ۳ میلیارد دلار افزایش یافت، در حالی که حجم معاملات جهانی در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید و برای نخستین بار از ۵ تریلیون دلار گذشت.

بلک راک، بزرگ‌ترین مدیریت دارایی جهان، از آخرین رشد بازارها سود برد، اس‌اند‌پی ۵۰۰ افزایش ۱۱ درصد در سه ماهه چهارم و ۲۷ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کرد.