به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی، در تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) شاخص ترس و طمع برای اولین بار در ۵ ماه گذشته به سطح ۱۶ از ۱۰۰ رسید. اگرچه پس از آن این شاخص کمی افزایش یافت اما در روز شنبه ۱۱ دسامبر مجددا به این سطح بازگشت.

در زمان نگارش این مطلب، شاخص ترس و طمع بر روی عدد ۲۷ (ترس در بازار) قرار دارد.

قرار گرفتن این شاخص به مدت یک‌هفته در محدوده ترس شدید در حالی اتفاق افتاد که تنها ۲۸ روز از زمان قرار گرفتن شاخص ترس و طمع در سطح ۸۴ می‌گذرد. این سطح بالاترین میزان این شاخص در طول ۸ ماه گذشته بوده است. از دید کوتاه مدت تحلیلگران معتقدند این شاخص به دلیل عدم توانایی بیت کوین در به‌دست آوردن سطح مقاومتی ۵۰هزاردلار به این ناحیه سقوط کرده است. آخرین باری که شاخص ترس و طمع بیت کوین در سطوح بسیار پایین قرار داشت مربوط به ماه جولای بود که قیمت بیت کوین به زیر سطح ۳۰هزار دلاری سقوط کرده بود.

ارزش کلی بازار رمز ارزها نیز برای اولین بار از تاریخ ۱۵ اکتبر به پایین‌تر از ۵/ ۲ تریلیون دلار رسید. این در حالی است که در تاریخ ۹ نوامبر این میزان به رکورد ۳ تریلیون دلار رسیده بود. دامیننس یا سلطه بیت کوین بر بازار نیز به پایین‌ترین مقدار در طول ۷ ماه گذشته نزدیک می‌شود.

اما در این بین اتریوم عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین از خود نشان داده است. نمودار اتریوم بر حسب بیت کوین رالی صعودی خود را برای فتح اوج ۴۴ ماهه خود آغاز کرده است.

در تاریخ ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) هش‌ریت شبکه بیت کوین با عبور از مقدار ۱۸۱ اگزاهش بر ثانیه رکورد جدیدی را از خود به جای گذاشت.

هش‌ریت شبکه بیت کوین موفق به پشت سر گذاشتن اوج ماه می امسال و قبل از ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین شد.

در اوایل ماه جولای هش‌ریت شبکه بیت کوین به سطح ۸۴ اگزاهش بر ثانیه سقوط کرده بود و حال پس از گذشت ۵ ماه از آن قضیه نه تنها این شاخص خود را بازیابی کرده است بلکه موفق به ثبت سقف تاریخی خود شده است.

با ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین، اکثر ماینرها و برخی از شرکت‌ها به آمریکا، قزاقزستان، مغولستان و روسیه منتقل شدند. در شرایطی که برخی از این کشورها چارچوب نظارتی شفافی برای استخراج بیت کوین نداشتند، آمریکا موفق به جذب اکثریت این ماینرها شد.

حتی در چین نیز بعضی از ماینرها فعالیت خود را به صورت مخفیانه ادامه می‌دهند.