روز آرام ارزهای دیجیتال

 سایر رمزارزها نیز از پرچم‌دار بازار پیروی کردند و بازار ارزهای دیجیتالی تقریبا سبز بود. کاردانو نیز توانست با رسیدن به قیمت ۶/ ۲ دلاری و پشت‌سر گذاشتن سقف تاریخی خود به جایگاه سوم بزرگ‌ترین رمزارزها برسد.

  بازگشت طمع به بازار

روز یکشنبه برای بیشتر رمزارزها روزی آرام و کم‌نوسان بود. روز گذشته پرچم‌دار ارزهای دیجیتالی، بیت‌کوین با ثبت رشدی کمتر از یک درصد توانست به کانال ۴۹ هزاردلاری برگردد. بعد از ریزش ۵۰ درصدی بیت‌کوین در ماه می ‌که باعث شد این رمزارز از کانال ۶۳‌هزار دلاری تا کانال ۳۰‌هزار دلاری سقوط کند، این برای نخستین بار است که بزرگ‌ترین رمزارز دنیای دیجیتال توانست به کانال ۴۹ هزار دلاری بازگردد. این نشان از بازگشت احساسات مثبت در بازار دارد. شاخص ترس و طمع

(Fear & Greed Index) نیز با وجود کاهش نسبت به روز گذشته به ۷۶ واحد رسید که نشان از طمع بالای معامله‌گران در معاملات دارد و می‌تواند امید را برای ادامه روند صعودی رمزارزها بیشتر کند. سایر رمزارزها نیز تقریبا شرایطی مشابه داشتند. اتریوم که دومین رمزارز بزرگ در بازار است، در حال نوسان در محدوده قیمتی روز گذشته خود بود، اما با این حال تا ظهر روز یکشنبه توانست سود هفتگی ۲/ ۳ درصدی را برای معامله‌گران به ثبت برساند. شاخص‌های اتریوم نیز نشان از انباشت اتر توسط نهنگ‌های این رمزارز دارد. افزایش میزان ارزهای خروجی از صرافی‌ها و حرکت آنها به سمت کیف‌پول‌های شخصی که در حال حاضر مشاهده می‌شود، نشان از افزایش فشار خرید و همچنین افزایش تمایل نگهداری ارزها توسط سرمایه‌گذاران دارد. کاهش موجودی صرافی‌ها نیز یکی دیگر از شاخص‌هایی است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در حال ورود به دوره انباشت ارزهای خود هستند.

در این میان اما برخی آلت‌کوین‌ها توانستند رشدهای چشم‌گیری را برای سرمایه‌گذاران ثبت کنند. توکن کاردانو (ADA) که در روزهای اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است توانست با ثبت رشد ۶ درصدی در روز گذشته سود هفتگی خود را به ۲۲ درصد برساند. کاردانو طی دو هفته گذشته با رشدی ۷۶ درصدی توانست از کانال ۴/ ۱ دلاری به محدوده قیمتی ۶/ ۲ دلار برسد و ارزش بازاری خود را به ۸۰ میلیارد دلار برساند. کاردانو توانست با این جهش سقف تاریخی خود را بشکند و با پشت‌سر گذاشتن توکن صرافی بایننس (BNB) به جایگاه سوم بزرگ‌ترین رمزارزها برسد. این صعود در پی انتشار اخبار مربوط به به‌روزرسانی آلونزو در شبکه کاردانو و مثبت شدن احساسات سرمایه‌گذاران به آن، شدت گرفت. این به‌روزرسانی که در ۱۲ سپتامبر اعمال می‌شود امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به شبکه بلوکی این رمزارز اضافه می‌کند. اضافه شدن قراردادهای هوشمند به شبکه مبتنی بر اثبات سهام کاردانو، امکان ساخت پروتکل‌های فعال در امور مالی غیرمتمرکز‌(DeFi) و توکن‌های غیرمثلی‌(NFT) را برای این شبکه ممکن خواهد کرد. کاردانو که توسط یکی از بنیان‌گذاران اتریوم ساخته شد رقیب خود را اتریوم می‌داند و قصد دارد با آن به عنوان یک جایگزین مقیاس‌پذیر، امن و کارآمد رقابت کند.

  رشد ۲۰۰ درصدی اکوسیستم جدید

ارز دیجیتالی اولنچ (Avalanche) که یک پلت‌فرم غیرمتمرکز جدید است، در یک ماه گذشته رشدی ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده است. به اعتقاد کارشناسان این ارز دیجیتال از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که باعث اقبال سرمایه‌گذاران به آن شده است. این رمزارز که در ماه گذشته در مرز ۱۰ دلار قرار داشت توانست با این رشد به ۴۳ دلار برسد؛ اما هنوز با سقف تاریخی ۶۰ دلاری خود فاصله دارد.

یکی از دلایل اصلی رشد این ارز دیجیتالی، رشد سریع اکوسیستم دیفای اولنچ، راه‌اندازی پل ارتباطی با شبکه اتریوم و طراحی منحصربه‌فرد این پروتکل که از کارمزدهای متغیر و سازوکار سوزاندن توکن‌ها پشتیبانی می‌کند، است. پل ارتباطی اولنچ (Avalanche Bridge) بر اساس ادعای این شرکت می‌تواند هزینه‌ تراکنش‌ها را ۵ برابر ارزان‌تر از پل ارتباطی قبلی کند و نسخه جدید در مقایسه با تمامی پل‌های ارتباطی میان‌زنجیره‌ای که تاکنون عرضه شده، از تجربه کاربری بهتری برخوردار است. این در کنار مشکل بالابودن کارمزد بالای تراکنش‌های شبکه اتریوم، می‌تواند جذابیت این شبکه را برای مخاطبان چندین برابر کند.