به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از نوآوری‌های ایجاد شده در صنعت بیمه گفت: خوشبختانه شرکت‌های بیمه به سمت نوآوری و طراحی محصولات جدید در حال حرکتند که این شور و شعف ایجادشده در صنعت بیمه بسیار ارزشمند و امیدوار‌کننده است. او افزود: خوشبختانه صنعت بیمه با توجه به کاهش ۸میلیون نفری بیمه‌های مسافرتی و همچنین کاهش بخش بیمه‌های درمان تکمیلی با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹توانسته ۸۶ هزار میلیارد تومان پرتفوی جذب کند و ۱۱هزار و۵۰۰میلیارد تومان سودآوری داشته باشد که امیدوارم میزان پرتفوی حق بیمه در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۱۰هزار میلیارد تومان برسد؛ هرچند که هنوز با چشم‌انداز فاصله داریم، اما در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم.

سلیمانی با تاکید بر نقش مهم حسابرسان داخلی صنعت بیمه در اثر‌گذاری و کارآیی این صنعت گفت: با افزایش سالانه شرکت‌های بیمه (صنعت بیمه ظرفیت حضور حداکثر ۵۶شرکت بیمه را دارد) و همچنین ارائه طرح‌های جدید بیمه‌ای از سوی آنها ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن‌ها و کانون‌های داخلی و خارجی در حوزه نظارت بیش از گذشته احساس می‌شود. رئیس کل بیمه مرکزی از حسابرسان داخلی به‌عنوان یکی از ارکان اساسی شرکت‌های بیمه یاد کرد و گفت: اگر حسابرسان با دانش و توانایی که دارند به درستی به ایفای نقش خود بپردازند، می‌توانند از ورود گزارش‌های سازمان‌های نظارتی که بعضا آشنایی دقیقی با کارکرد آن شرکت ندارند، جلوگیری کنند و درصورت مشاهده مغایرت و مشکل، آن را برای بررسی و به هیات‌مدیره اعلام کند تا در گزارش حسابرسی مشمول بند شرط نشود.

سلیمانی افزود: حسابرسان داخلی، چشم و گوش مدیرعامل و هیات‌مدیره شرکت‌ها هستند و در جریان تمام مراودات مالی قرار دارند و باید حساب‌ها را به‌گونه‌ای بررسی کنند که علاوه بر بحث نظارتی و رفع مغایرت‌ها، شیوه‌های افزایش بهره‌وری در راستای کارآیی و اثربخشی بیشتر را ارائه دهند. او در ادامه از مدیران خواست به تحلیل و گزارش‌های شبکه فروش و نقش و توانایی‌های بازاریابان بیمه هم توجه داشته باشند؛ چراکه این افراد عمدتا جوان و با انگیزه بالا بدون دغدغه هزینه‌های دفتر و غیره به دنبال جذب مشتری هستند. بنابراین باید ساماندهی شوند و با ارائه آموزش‌های مناسب، مسیر مناسب برای فعالیت آنها فراهم شود که در نهایت به سودآوری شرکت نیز منتج می‌شود.