پایان تلخ ژوئن برای طلا

قهر زودهنگام طلا

فلز زرد در کف ۷۰ روزه قرارگرفت. افتی که در صورت ادامه روند نزولی می‌تواند به بدترین نزول قیمتی از نوامبر ۲۰۱۶ تبدیل شود. طلای جهانی با رسیدن اخبار شیوع ویروس کرونادلتا، به قیمت اواسط ماه آوریل رسید. همچنین سرمایه‌گذاران برای مشخص‌شدن اطلاعات حقوق و دستمزد و آمار اشتغال ایالات‌متحده برای دریافت سیگنال‌های سیاست پولی منتظر اخبار فدرال رزرو هستند. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز

 DailyFX به رویترز گفت: «طلا از زمان تغییر استراتژی فدرال رزرو در سیاست‌های پولی در انتظار اطلاعات اقتصادی ایالات‌متحده برای راهنمایی بیشتر است.» اسپیواک افزود: «داده‌های حقوق و دستمزد در آینده نزدیک سیگنال‌دهنده‌ اصلی بازار خواهند بود.» گزارش مشاغل ایالات‌متحده برای ماه ژوئن، جمعه منتشر می‌شود. در همین حال، بحث در مورد زمان حرکت بعدی فدرال رزرو ادامه دارد. توماس بارکین، رئیس بانک ریچموند روز سه‌شنبه اعلام کرد که بازار کار ایالات‌متحده به سطح قبل از پاندمی کووید-۱۹ حتی نزدیک هم نیست. برعکس، فرماندار کریستوفر والر گفت که برای عملکرد بهتر از فدرال رزرو ایالات‌متحده انتظار می‌رود خریدهای دارایی خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رود کاهش دهد و او آغاز آن را با انتشار اوراق بهادار با پشتوانه رهنی ترجیح می‌دهد.

حرکت و روند دلار آمریکایی نیز سیگنال مهمی برای فلز زرد بود. روز سه‌شنبه دلار با رشدی ۰۱/ ۰ درصدی به ۰۵۸/ ۹۲ واحد رسید. کارستن فریتش، تحلیلگر Commerzbank AG در این راستا، گفت: «قدرت در بازار سبز» یک کشش عمده برای طلا ایجاد می‌کند. طلا در روزهای گذشته بارها و بارها نتوانست بر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه خود غلبه کند که این یک سیگنال نزولی ایجاد می‌کند. این خطر وجود دارد که اکنون سرمایه‌گذاران شروع به فروش دارایی‌های خود کنند و این می‌تواند روند رو به پایین را تقویت کند.

از نظر تحلیلگران ناتوانی طلا در شکستن میانگین متحرک ۱۰۰ روزه یک نشانه نزولی است که می‌تواند سرمایه‌گذاران صندوق‌های قابل معامله در بورس که تاکنون صبور بوده‌اند را وادار کند در فروش شرکت کنند.

اوراق بیت‌کوینی در مورگان استنلی

اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نشان می‌دهد که یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری وابسته به مورگان استنلی بیش از ۲۸ هزار سهم از صندوق «بیت‌کوین ‌گِری اسکیل» خریداری کرده است. ارزش این سهام در زمان تشکیل پرونده، به ۳/ ۱ میلیون‌دلار می‌رسید.‌ گری اسکیل که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در دنیاست، امکان سرمایه‌گذاری امن و بدون دردسرهای قانونی را برای شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند. سهم‌های ‌گری اسکیل در بیشتر مواقع با قیمت بیت‌کوین در صرافی‌های آنی متفاوت است.

این اتفاق نشان می‌دهد که برخی از صندوق‌ها مثل صندوق آپورچیونیتی (Opportunity Fund) به طور غیرمستقیم به بیت‌کوین و به طورکلی رمزارزها، چراغ سبز نشان داده‌اند. صندوق آپورچیونیتی به بسیاری از شرکت‌های اروپایی خدمات سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند. مورگان استنلی ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد که به برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به خود، اجازه سرمایه‌گذاری در ابزارهای مختلف مالی را داده است. این اسناد منتشرشده نشان می‌دهد که مورگان ‌استنلی مجوز سرمایه‌گذاری ۲۵ درصد کل سرمایه تحت مدیریت برخی از شرکت‌های وابسته خود را در ارزهای دیجیتال صادر کرده است. بعد از این اتفاق و همزمان با سقوط بازارهای جهانی از جمله بازار رمزارزها، ارزش سرمایه‌های تحت‌مدیریت ‌گری اسکیل کاهش یافته است. داده‌های تازه نشان می‌دهد که صندوق بیت‌کوین ‌گری اسکیل ۲۱ میلیارد دلار سرمایه تحت‌مدیریت در اختیار دارد.