به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت در رویداد «پیوند فرهنگی فرنو شخصیت‌پردازی» درباره برپایی رویداد پیوند از سوی صندوق نوآوری، بیان‌کرد: پیوند از مجموعه رویدادهای صندوق است که هدف آن به‌هم‌رسانی نیست بلکه به اشتراک گذاشتن ایده‌ها با کمک شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به مرحله دوشنبه‌های استارت‌آپی است. او افزود: پیوند شامل تیم‌هایی است که حدود یکسال از فعالیت‌های خود را در حوزه فرهنگی دنبال کرده باشند که در این مورد تیم‌ها باید در کنار شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان وارد مرحله رشد شوند. در این رویداد توجه به حوزه نیروی انسانی اتفاق مهمی‌ است، به طور مثال در بحث آموزش کتاب کودکان، تیم‌های خوبی با محوریت اشتغال، ارزش افزوده و... داشتیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه وظیفه ذاتی این صندوق تامین مالی حوزه دانش‌بنیان و نوآوری است، اظهار کرد: ما مجموعه سرویس‌های متنوع مالی داریم که با توجه به نیاز هر یک از شرکت‌ها، خدمات ارائه می‌کنیم. برای شرکت‌های بزرگ نیز تسهیلات بانکی را در نظر گرفته‌ایم و شرکت‌های متوسط نیز می‌توانند از صندوق‌های پژوهش و فناوری که عامل صندوق نوآوری محسوب می‌شوند، خدمات دریافت کنند. وحدت به تولید محصولات بهداشت و تجهیزات پزشکی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: ۸ تیم در حوزه دانش‌بنیان توانستند در فاصله زمانی کم در این ایام همزمان با چند کشور دیگر به تولید محصولات متنوع بپردازند و کشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز کنند.

در ادامه این رویداد، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز درسخنانی گفت: تلاش کردیم تا دست هسته‌های نوآور و خلاق را در دست شتاب‌دهنده‌ها قرار دهیم تا از این طریق رویدادهای پیوند محقق شود. صاحبان ایده باید این اطمینان را داشته باشند که صندوق نوآوری منابع مالی مورد نیاز را در اختیار شتاب‌دهنده‌ها قرار می‌دهد. او در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، طی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ متولد شدند، گفت: برای اینکه ورودی این شرکت‌ها را تقویت کنیم، باید به‌طور پیوسته دانشگاه‌ها، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات علمی ‌در مسیر کارآفرینی و نوآوری قرار بگیرند و به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند.  معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: موتور تبدیل شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و گروه‌های نوآور و خلاق به افراد نوآور و خلاق با کمک شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان امکانپذیر است چرا که شتاب‌دهنده‌ها به تجاری‌سازی ایده‌ها کمک می‌کنند. ملکی‌فر اظهار کرد: در این رویداد هر تیمی ‌که جذب شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان شود، آن شتاب‌دهنده می‌تواند ۸۰ میلیون تومان از صندوق نوآوری به صورت سه ساله وام قرض‌الحسنه دریافت کند.